حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1377 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر حجت الاسلام و المسلمین آتش زر
23 اکتبر 2017 - 10:57
شناسه : 3999
بازدید 611
23

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب این هفته در محضر حجت الاسلام و المسلمیین آتش زر برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین آتش زر در ابتدای بیانات خویش با قرائت آیه 30 سوره مبارکه آل عمران اظهار داشتند : روز قیامت روز دیدن خود عمل است . ایشان با بیان اینکه […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب این هفته در محضر حجت الاسلام و المسلمیین آتش زر برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین آتش زر در ابتدای بیانات خویش با قرائت آیه 30 سوره مبارکه آل عمران اظهار داشتند : روز قیامت روز دیدن خود عمل است .
ایشان با بیان اینکه رحمت پروردگار در این است که برخی گناهان را بدون توبه می بخشد ، خاطرنشان کردند : گناهکاران زمانیکه گناهان خود را می بینند دوست دارند زمان زیادی بین آنها و گناهانشان فاصله باشد و این فقط آرزوست وباید در دنیا از گناه دوری کنیم و اگر گناهی کردیم باید در این دنیا توبه کنیم .
حجت الاسلام و المسلمین آتش زر با بیان اینکه بهشت مظهر رحمت خداست به وسعت پهناور بهشت اشاره کرده و حضار را به اعتقاد به رحمت خدا و دوری از گناهان برای رسیدن به آن وسعت توصیه نمودند .
ایشان در ادامه با اشاره به اینکه بهشت برای متقین آماده شده است به بیان صفات آن گروه پرداختند .
استاد حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب گذشتن از مال و ثروت در راه خدا را از نشانه های متقین برشمردند و حضرت خدیجه را از بارزترین شخصیت های متقیان دانستند که با گذشتن از مال خود برای اعتلای پرچم اسلام کمک فراوانی برای پیشرفت اسلام در ابتدای ظهورش داشتند .

ایشان در ادامه انفاق کردن در زمان زیادت و تنگدستی ، فروبردن خشم ، گذشت از اشتباهات مردم و یاد کردن خدا در زمان انجام گناه را از دیگر صفات متقین برشمردند .
ایشان افزودند : با توجه به اینکه یکی از صفات متقین یاد خدا در هنگام ارتکاب گناه است نتیجه می گیریم که انسان متقی نیز جایز الخطاست و نباید در هیچ موقعیتی از رحمت خدا ناامید شد .
حجت الاسلام و المسلمین آتش زر در انتها با اشاره به ماجرایی از حضرت عیسی و یکی از حواریون ، اظهار داشتند : سلطنت ما بندگی خداست و این بندگی همیشه تازه و زنده است و هرکسی توانایی رسیدن به این بندگی را دارد .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.