حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1381 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی
08 می 2017 - 10:47
شناسه : 3190
بازدید 580
20

جلسه اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی برگزار شد . حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی در ابتدای سخنان خویش وظیفه اصلی شیعیان را در زندگی ، حرکت به سوی امام زمان و توسل به او دانسته و […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی برگزار شد .

حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی در ابتدای سخنان خویش وظیفه اصلی شیعیان را در زندگی ، حرکت به سوی امام زمان و توسل به او دانسته و مرحله نخست این مسأله مهم را خود شناسی برشمردند .
ایشان با اشاره به اینکه فرهنگ دین به ما آموخت که انسان با مردن زندگی اصلی اش آغاز می شود ، خاطرنشان کردند : کل نفس ذائقۀ الموت و مراد از آن این است که انسان مرگ را می چشد و در خود هضم میکند و با مرگ ابدی می شود .

ایشان ادامه دادند : پس اگر موجودی أبدی هستیم پس جایگاه ما کجاست و باید چه بکنیم و تکلیف چیست ؟ و ممکن نیست  آدم عاقلی این مطلب را درک کند و در پی چاره نباشد .
امام جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه در ثلث سوم قرآن بعد از مرگ از معاد سخن به میان آمده ، متذکر شدند : راه چاره موجود است و آن در درون خود ماست پس باید حرکت کنیم و بدون حرکت در خود طی این راه ممکن نخواهد بود و ذات و کنه انسان به عقاید او وابسته است پس این حرکت با داشتن اعمال صالح ممکن خواهد شد .
ایشان با بیان اینکه پیمودن این جاده با توسل به امام زمان میسر می گردد ، خاطرنشان کردند : منیت ، ما را از امام زمان دور کرده و اعمال ما را از بین برده است پس با کنار گذاشتن منیت اختلافات از بین می رود و این بزرگترین راهنما براب رسیدن به امام زمان است .
امام جمعه بناب کربلا را مثال بارز دوری از منیت و رسیدن به دامان مهر و محبت امام زمان خویش دانستند .
ایشان با بیان داستان یکی از علما ، درستی اعمال را سبب حرکت امام زمان به سوی بالین مؤمنان برشمردند .
حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی در ادامه با اشاره به فرازی از دعای عرفه حضرت امام سجاد (ع) ، به شخصیت والای اهل بیت اشاره نموده و آن بزرگواران را یک حقیقت معرفی نموده و قدردانی آنان را یک وظیفه دانستند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.