حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی : نباید بگذاریم انحرافات به عزاداری های امام حسین(ع) رخنه کند و در این مسیر باید از علمای بزرگ سرمشق بگیریم
23 سپتامبر 2017 - 10:12
شناسه : 3863
بازدید 603
27

نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به اظهارات سخیف و توهین های رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران تصریح کردند : همه این اظهارات حقانیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به اظهارات سخیف و توهین های رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران تصریح کردند : همه این اظهارات حقانیت و پیروزی های این نظام را می رساند .

ایشان افزودند : همان طوری که امام راحل(ره) فرمودند«هر زمان دیدید دشمنان نظام و استکبار جهانی از ما تعریف و تمجید می کنند باید نگران عملکرد خود باشیم ولی هر موقع آن ها از ما بدگویی کرده و به ما ناسزا گفتند آن موقع باید به رفتار و عملکرد خود امیدوار باشیم» .

خطیب جمعه شهرستان بناب همچنین با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در برابر جبهه استکبار ایستاده است؛ گفتند : جمهوری اسلامی امروز در اوج عزت به مسیر پیشرفت و توسعه خود ادامه می دهد و در قبال این همه پیروزی و موفقیت رئیس جمهور سخیف آمریکا باید عصبانی باشد و به ما ناروا بگوید .

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی سپس به فلسفه قیام عاشورا اشاره کرده و اظهار داشتند : اگر حرمت خداوند و حرمت عاشورا را زنده نگه داریم و حرمت عاشورا را حفظ کنیم، خداوند نیز حرمت ما را نگه خواهد داشت و همان طوری که بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی(ره) فرمودند«عاشورا را زنده نگه دارید تا هیچ آسیبی به کشور شما وارد نشود» .

ایشان افزودند : از این رو امروز که ملل مختلف اسلامی در دست کفر گرفتار هستند ، اگر تفکر عاشورا بر آن ها حاکم بود این قدر در آتش دشمنان نمی سوختند ، چون آن ها از تفکر عاشورا و برکات آن بی بهره اند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب همچنین با تأکید بر اینکه تا اربعین حسینی(ع) از قرائت زیارت عاشورا غفلت نشود ؛ تصریح کردند : نباید شیعه شناسنامه ای باشیم ، شیعه باید شیعه واقعی باشد و باید تلاش کنیم واژه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که در جامعه بر زمین مانده و به فراموشی سپرده شده است احیا شود .

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های هیأت امنای مساجد ، هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) بخاطر رعایت زمان برگزاری عزاداری و برگزاری مراسمات عزاداری در شأن حضرت امام حسین(ع) بیان کردند : متأسفانه در برخی شهرها زمان عزاداری رعایت نشده و تا ساعت سه صبح به عزاداری ادامه داده و ضمن اینکه آسایش مردم را بر هم می زنند، قطعاً در اقامه نماز صبح نیز با مشکل روبرو می شوند .

ایشان افزودند : قیام امام حسین(ع) برای ثروت اندوزی، کشورگشایی و مقام پرستی نبود بلکه قیام آن حضرت برای احیای دین خدا و برای اقامه نماز بود ، از این رو نباید بگذاریم انحرافات به عزاداری های امام حسین(ع) رخنه کند و در این مسیر باید از علمای بزرگ سرمشق بگیریم .

امام جمعه بناب در ادامه خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اظهار امیدواری کردند : با تلاش فرهنگیان و والدین دانش آموزان شاهد سال تحصیلی پرخیر و برکت در کشور و منطقه باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از فداکاری رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کردند : این روزها یادآور روزهای سرنوشت ساز برای کشور عزیزمان است و هر قدر عمر داریم نباید این روزها را از یاد ببریم و آن ها را فراموش کنیم. زیرا دفاع مقدس سند افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است .

این گزارش حاکی است ، نمازگزاران جمعه شهرستان بناب همزمان با مردم سراسر کشور در پاسخ به گزافه گویی ها، گستاخی ها و لفاظی های اخیر رئیس جمهور سخیف آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد دست به راهپیمایی زدند و با دادن شعارهای ضداستکباری از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ترامپ این اظهارات گستاخانه و خارج از عرف بین المللی رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند .

مهر/با تصحیح و اضافه مطلب

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.