حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی : نظام و مردم از دسته‌بندی‌های سیاسی در کشور به ستوه آمده‌اند و از مسئولان، دولتمردان و فعالان سیاسی وحدت کلمه می‌‌خواهند
08 جولای 2017 - 8:56
شناسه : 3424
بازدید 591
26

نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی برگزار گردید . حجت‌الاسلام و المسلمین باقری‌بنابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با قرائت بخشی از نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر اظهار کردند: باید از نافرمانی ملی پرهیز کرد و نظام حاکم وقتی برقرار می‌شود که […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی برگزار گردید .

حجت‌الاسلام و المسلمین باقری‌بنابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با قرائت بخشی از نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر اظهار کردند: باید از نافرمانی ملی پرهیز کرد و نظام حاکم وقتی برقرار می‌شود که مردم‌دار باشد، زبان و ادبیات مردم را فهمیده و درک کند و روش انبیای الهی نیز همین بوده است .

ایشان افزودند : انبیاء برای همه بودند، حتی برای کافران و آنهایی که مرض‌های روحی داشتند و به آنها بیشتر از سایران توجه می‌کردند .

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کردند : کشور ما و نظام ما نیز مستثنی از این مسائل نیست و ما نیز اگر به این روش‌ها عمل نکنیم ما نیز رفتنی هستیم .

حجت الاسلام و المسلمین باقری‌بنابی افزودند : اگر می‌خواهیم عمر نظام و انقلاب طولانی و ماندگار باشد باید این رمز و رموز را رعایت کنیم و باید به مضامین فرامین امیرالمؤمنین علی(ع) به مالک اشتر عمل کنیم .

ایشان با اشاره به ضرورت ایجاد وحدت و همدلی بین گروه‌های سیاسی حاکم در کشور گفتند : اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و فعالان سیاسی باید خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، نه در سخنرانی و نه در حرف بلکه باید قهرمان عمل باشند .

امام جمعه بناب خاطرنشان کردند : سیاستمداران ما باید از مجاهدت‌های شهیدانی چون شهید چمران، شهید صیاد شیرازی و نیز ولایت‌مداری سردار سلیمانی درس بگیرند و آنهایی که دغدغه دینی و انقلاب دارند، این قدر همدیگر را نکوبند . همانطوری که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند:« تمام این دعواها سیاسی هستند، الهی نیستند» .

حجت الاسلام و المسلمین باقری‌بنابی تصریح کردند : بی‌مبالغه باید گفت نظام و کل مردم از دسته‌بندی‌های سیاسی در کشور به ستوه آمده‌اند و هرکس طبق میل خود اصول و آرمان‌های نظام را به نفع گروه و طیف خود مصادره می‌کند و بقیه طیف جامعه هیچ هستند و این نوع رفتار جواب نداده و نخواهد داد .

ایشان تأکید کردند : عمدتاً مردم از مسئولان، دولتمردان و فعالان سیاسی وحدت کلمه می‌‌خواهند و مردم از تقابل و تنازع متنفرند پس سعی کنند به داد مردم رسیده و به معیشت مردم رسیدگی و توجه کنند و مصالح کشور، اشتغال جوانان و امنیت مردم باید به عنوان ملاک مسئولان مورد توجه قرار گیرد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب همچنین با تقبیح برخی رفتارها و مچ‌گیری‌ها از سوی گروه‌های سیاسی در کشور اظهار داشتند : مردم مشکلات عدیده اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اشتغال و ازدواج دارند که باید در جهت رفع این مشکلات گام برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین باقری‌بنابی یادآور شدند : بر سر و کله همدیگر زدن و خائن خواندن همدیگر قطعاً دشمنان را خوشحال و مردم را غرق در مصیبت می‌کند و با بداخلاقی‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد، دیگر شخصیتی در کشور نمی‌ماند که در آینده در کشور از او استفاده شود .

ایشان در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر مقامات عربستان که گفته‌اند، «آتش جنگ را در داخل ایران شعله‌ور خواهند کرد»؛ تأکید کردند : فعالان سیاسی آیا گوش شنوایی برای این حرف‌ها دارند .

امام جمعه بناب سپس خطاب به مسئولان و سران نظام اظهار کردند : سعی کنید مسائل را پس پرده حل کنید و نگذارید مسائل به رسانه‌ها و روزنامه‌ها کشیده شود چرا که دشمن روی این مسائل طرح‌ریزی کرده و دوستان از این شرایط ناراحتند .

ایشان در  ادامه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب، به برگزاری همایش بزرگ حجاب و عفاف که روز۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد، اشاره کرده و خاطر نشان کردند : قرار است در این روز خانواده‌ها با حضور پرشور خود آمار جمعیت باحجاب را نشان دهند ولی باید گفت کسانی که می‌خواهند آمار افراد باحجاب را در سرزمین ایران اسلامی بدانند به راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روزقدس و نمازهای جمعه در سراسر کشور توجه کنند .

امام جمعه بناب همچنین به گرمای طاقت فرسای حاکم بر شهرهای کشور اشاره کرده و بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق تأکید کردند .

فارس / با تصحیح و اضافات

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.