حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حجت الاسلام و المسلمین حق جو : اولین کسانی که می توانند به مقامات عالیه برسند قشر طلاب می باشند
22 فوریه 2017 - 16:55
شناسه : 2740
بازدید 591
23

جلسه ی اخلاقی تربیتی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ظهر چهارشنبه در محضر حجت الاسلام و المسلمین حق جو برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین حق جو با بیان اینکه باید دقت کنیم که خدا کی و کجا مواظب عملکرد بندگان است به دستگاه های ثبت اعمال انسان اشاره کرده و افزودند […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه ی اخلاقی تربیتی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ظهر چهارشنبه در محضر حجت الاسلام و المسلمین حق جو برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین حق جو با بیان اینکه باید دقت کنیم که خدا کی و کجا مواظب عملکرد بندگان است به دستگاه های ثبت اعمال انسان اشاره کرده و افزودند : با توجه به آیات قرآن از جمله آیه ی 29 سوره جاثیه به خوبی روشن می شود که تمام اعمال ما نزد خداوند ثبت و ضبط می گردد .

ایشان ادامه دادند : خدا توجه ویژه ای به طلاب دارد پس تمام اعمالمان را خدایی کرده و با توجه به اینکه توفیق حضور در حوزه را پیدا کرده ایم پس سعی کنیم که از زمینه سازان ظهور باشیم .

ایشان خاطرنشان کردند : در کنار تحصیل علوم باید به فکر قرب إلی الله نیز بود و با توجه به اینکه شما طلاب با خدا معامله کرده اید پس باید در این راه تابلوی تمام نما از امیرالمؤنین باشید و اولین کسانی که می توانند به مقامات عالیه برسند قشر طلاب می باشند پس با دقت در امور اخلاقی به مقامات والایی خواهید رسید .

حجت الاسلام و المسلمین حق جو با اشاره به یوم الحسرۀ بودن روز قیامت و دیدن جزئیات اعمال انجام شده در دنیا به عناصر رصد کننده ی اعمال اشاره کرده و اولین مورد را خود خدا نامیده و اظهار داشتند خدا عالم به تمام اعمال ماست .

ایشان در ادامه دومین وسیله ی ثبت اعمال را فرشتگان معرفی نموده و عنوان کردند : برای تمام اعضا فرشتگانی بعنوان ثبت اعمال حضور دارند و ادامه دادند : با دقت در آیه ی شریفه ی <ما یلفظ من قول إلا لدیه رقیب عتید> روشن می شود برای زبان دو نگهبان حضور دارند زیرا هیچ عضوی در بدن به اندازه ی زبان توانایی گناه را ندارد .

ایشان سومین وسیله را نیز خود اعضای بدن دانسته و خاطرنشان کردند : در روز قیامت تمام دهان ها بسته شده و اعضا شروع به سخن گفتن خواهند کرد و تک تک سلولها ی بدن شکایت خواهند کرد ، پس باید مواظب اعمال خود باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین حق جو در ادامه ی فرمایشات خویش توصیه هایی را در راستای جامعه و نظام اسلامی بیان فرمودند .

ایشان با بیان اینکه دشمن در صدد شنیدن یک سخن نادرست از شما برای تضعیف نظام است ، اظهار داشتند : سکوت در برابر مظلومیت مقام معظم رهبری همان گزینه ی مورد نظر دشمن می باشد .

ایشان ادامه دادند : بیشترین دشمنان و طرفداران مقام عظمای ولایت در عصر کنونی زندگی میکنند پس باید با تمام قدرت از این جایگاه حقوقی و از شخص حضرت آیت الله خامنه ای دفاع کنیم .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.