حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
حضور رئیس مجلس العامه اهل سنت لبنان در جمع مسولین وطلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج بناب ودیدار با امام جمعه محترم بناب حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی حفظه الله
13 اکتبر 2021 - 22:01
شناسه : 11052
بازدید 561
26

حضور رئیس مجلس العامه اهل سنت لبنان در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج بناب: شیخ غازی یوسف حنینه رئیس مجلس العامه اهل سنت لبنان در جمع طلاب حوزه های علمیه حضرت ولی عصر بناب حضور یافته و در دیدار با اساتید و طلاب این حوزه سخنرانی فرمودند وی در این دیدار در […]

ارسال توسط :
پ
پ

حضور رئیس مجلس العامه اهل سنت لبنان در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج بناب: شیخ غازی یوسف حنینه رئیس مجلس العامه اهل سنت لبنان در جمع طلاب حوزه های علمیه حضرت ولی عصر بناب حضور یافته و در دیدار با اساتید و طلاب این حوزه سخنرانی فرمودند وی در این دیدار در رابطه با مسائل مهم منطقه و خاورمیانه و تحولات لبنان و سوریه سخن گفت. محبت به اهل بیت پیامبر (ص) و تمسک به ولایت بخش دیگری از سخنان شیخ غازی حنینه در این دیدار بود.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بخشی از ترجمه سخنان وحدت ساز شیخ غازی یوسف حنینه رئیس مجلس العامه اهل سنت لبنان در جمع طلاب حوزه های علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بناب

شیخ غازی حنینه در ابتدای سخنرانی خود پس از حمد و سپاس الهی و درود  وصلوات بر روح مطهر رسول گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت ایشان از فضائل علم و طالبان علوم دینی و روایات در این خصوص یاد کردند که فرشتگان بالهای خود را زیر پاهای اهل علم می‌گسترانند و ماهی‌های دریا و پرندگان در آسمان برای طالب علم استغفار می‌کنند و همه ما مادامی که در حیات دنیا زندگی می‌کنیم همه ما طالب علوم دینی هستیم همانطور که در روایت چنین آمده که اطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ.

(بعد از بیان مقدماتی در خصوص و فضائل اهل علم به مسائل لبنان اشاره می‌کنند)

کشور لبنان که یک قرن از آن می‌گذرد بعد از سقوط دولت عثمانی کشور لبنان طائفه محور اداره می‌شود. با نظام لبنان مبتنی بر طوائف است رئیس جمهورش مسیحی، رئیس مجلس نماینده‌هایش شیعه، رئیس مجلس وزراء سنی است. و مجلس نماینده ها در لبنان تقسیم  شده بین مسلمین و مسیحیان و هر دو ما (مسلمانان و مسیحان) اتفاق کردیم که بر عدد و تعداد یکدیگر حرف نزنیم.

تمام شئونات دولتی و در لبنان به صورت مساوی بین مسلمین و مسیحیان تقسیم شده .

تمام یهود صهیونیست نیست، ما شاهد بودیم که در تظاهرات مردم در آمریکا ، یهودیان را ضد اسرائیل ، ضد این رژیم سرطانی، ضد وجود رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین بودند.

این دشمنی صهیونیستی که مردم فلسطین را از خانه‌هایشان طرد کردند ، آواره کرد و باعث شد تا ملت آوراه فلسطین در جای جای دنیا ساکن شد به حتی در اروپا و آمریکا و در شهرهای آرژانتین، برزیل، اروگوئه، ونزوئلا، شیلی، در دول عربی، قطر، اردن ، کویت ، امارت، عربستان سعودی ، بحرین، لبنان ، سوریه، عراق، مصر و… پخش شده است مردم فلسطین……….

این دشمنی اسرائیل منحصر به این جرائم نیست و پس از حمایت های آمریکا شروع کردند به اشغال مناطق مختلف فلسطین وسایر کشورهای منطقه . گاهی لبنان را می‌کوبیدند یا گاهی عراق را می‌کوبیدند یا گاهی سوریه را می‌کوبیدند و  گاهی اردن را … 

 تا اینکه به اشغال لبنان دندان تیز کردند  و تا پایتخت آن بیروت رسیدند ؟ و اکثر مردم در آن جا می‌گفته که لبنان دست اسرائیل افتاد!

و بالاخره با مقابله جبهه مقاومت شکست خوردند و عقب کشیدند…….

باید مقابل تجاوزهای ظالمانه صهیونیست ها ایستاد و باید مقاومت شکل می‌گرفت که گرفت بحمدالله!

و مقاومت متشکل از کل احزاب لبنانی است از مسلمانان ، مسیحیان و…

مقاومت مورد حمایت های معنوی و مادی جمهوری‌ اسلامی ایران قرار گرفت. حمایت های امام خمینی ( ره) …

۱۹۸۵ مقاومت با حملات و عملیات‌های مختلف و با حمایت های ایران و مردم لبنان (شیعه و سنی و مسیحی و…)توانست دشمنی را به عقب براند!.

مقاومت با انحاء مختلف تا سال ۲۰۰۰ دشمن را می‌کوبید …. تمامی تشکیلات و همینه‌‌ی نظامی صهیون را نابود کردند و پناهگاههایشان به فضل جریان حزب الله و مقاومت نابود شد.

و سید حسن نصرالله در سخنرانی (بعد از فتح عملیات بنت جبیه) فرمودند:

ما آلان آماده هستیم برای مبارزه‌ای دیگر با صهیونیست‌ها ، در جنگ ۳۳ روزه لبنان (معروف به حرب تمّوز) که قهرمانی های ارزشمندی نصیب جبهه مقاومت شد هرگز نمی‌توان فراموش کرد. حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را به فرماندهی  و رهبری سید علی خامنه‌ای حفظمه الله)

و همچنین هرگز نمی‌توان فراموش کرد حمایت های مردم سوریه را به ریاست دکتر بشاراسد که حمایت کرد لبنان را با سلاح و امکاناتش که موجب شد مقاومت لبنان بشکند شاخ دشمن را و نابودش کند. و بعدها منجر شد به پیروزی‌ های جبهه مقاومت در غزه و خروج صهیونیست ها از مناطق اشتغالی در فلسطین و غزه.

خاطره‌ای از یکی از دوستان در جبهه مقاومت که به من نقل می‌کرد :

که رفتیم به زیارت رهبر عزیزمان سید علی خامنه‌ای (حفظه الله) -حضرت آقا از اوضاع منطقه سوال فرمودند؟  به حضرت آقا عرض شد سلاح های ما خیلی ناچیز است و نیاز به موشک داریم

در جلسه شهید حاج قاسم عزیز هم حضور داشتند ، حضرت آقا به حاج قاسم روکردند و فرمودند به آنان موشک بدید، و حاج قاسم دست به سرش گذاشتند و تأیید کردند و حضرت آقا ایستادند و سر حاج قاسم را بوسیدند / حاج قاسم چه کار کردند؟ ! داخل نکردند موشک را به غزه بلکه داخل کردند صنعت موشک سازی را در غزه،  داخل کرد هرآنچه که یک کارخانه موشک  سازی بدان نیاز دارد و آن چه که ما آنرا مشاهده کردیم در جنگ اخیر فلسطینیان با اسرائیل که چگونه موشک ها ،اراضی اشتغالی را مورد هدف قرار دارند. همه این پیروزی ها به فضل خدا اولاً و به مدد سید علی خامنه ای ثانیاً و حاج قاسم سلیمانی عزیز (ره) بود…../

ما با یهود مبارزه نمی‌کنیم به این دلیل که یهودی هستند بلکه با صهیونست‌ها مبارزه می‌‌کنیم ، صهیونیست های ظالم و مستکبر و اشغالگر .

و ما می‌گوییم ما می خواهیم ملت فلسطین به زمین‌هایش برگردد. صهیونیست ها خارج شوند از آن جایی که آمده اند ، آنکس که از اروپا آمده برگردد به اروپا ، آنکس که از آمریکا  آمده برگردد به آمریکا ………. و باقی بماند در فلسطین اهل فلسطین از مسلمین گرفته تا مسیحیان ویهود وهمچنین هرکسی که قبل از ۱۰۰ سال در فلسطین  بوده ، الان هع در فلسطین باقی بماند.

صهیونسیت ها هنوز هم که هنوز است ما را ترک نکرده‌اند و هر روز بیش از بیش جنگ افروزی میکنند ، یکی از آن های کشتن رئیس رفیق حریری بود.

وقتی که ارتش سوریه از لبنان خارج شد. همه گفتند که دیگر لبنان جای صهیونسیت هاست و مقاومت نابود می‌شود و لکن انَّ الله معنا … بعد از خروج ارتش سوریه مقاومت قوی‌تری از  قبلش شد. و خط مقاومت قوی تر از زمان حضور ارتش سوریه شد.

بعد از آن آمریکا جنگی را در سوریه آغاز کرد، جنگ مذاهب و تفرقه میان شیعه و سنی و جمهوری اسلامی ایران و مقاومت ایستادندپای سوریه و ما شیعه و سنی که همگی در یک صف هستیم ، یک صدا مقابل دشمن ایستاده‌ایم.

شما ها اهل علم هستید در مدرسه امیر المومنین علی بن ابیطالب

ببینید علی بن ابیطالب با خلفا چگونه رفتار  کرد، آیا در آن زمان به زاویه رفت، به باغات و گوشه نشینی رفت ؟! ابداً ! بلکه با مسلمین زندگی کرد و فرمود هر طور شده مشکلات مسلمین را حل می‌کنیم ! و اگر چه ظلمی بر من شده باشد. و ما همه به تبعیت از ایشان می‌گوییم: همانا بین مسلیمن شیعه و سنی/مشترکات فراوانی وجود تا به اختلافات ! و ما به عنوان اهل سنت اعلام می‌کنیم.که حب ما اهل بیت را جزء ایمان به الله است و حب ما آل محمد را هرگز تغییر نمی‌دهد هرگونه مناقشات فقیهه بین شیعه و سنی ،موضوع حب آل محمد خارج ازهرگونه مناقشات  فقهی یا سیاسی یا کلامی یا هرچیز دیگری است! حب آل محمد جزء ایمان بالله است.

(یا علی لا یحبک إلا مؤمن ولا یبغضک إلا منافق)

رسول الله (ص) یقول : اَدِّبوا اولادکم علی ثلاث خصالٍ

وَ عد َّمِنها: حُبُّ نبیّکم و آل بیته

فقال رسول الله (ص): احبَّ الله مَن احبَّ حُسیناً

ما به عنوان علمای اهل سنت در لبنان اعلام می‌کنیم به صورت آشکار و واضح همانا ما با خط مقاومتیم ، و با خط وحدتیم و با خط ولی فقیه هستیم و اطاعت امر او را می‌کنیم.

ما یکی هسیتم در لبنان ، عراق ، سوریه، مصر… در یک صف متحد هستیم. در مقابل دشمن متجاوز  و اشغالگر…

عزیزان من، ما داعیان و حدت هستیم در منطقه ، ما ۲۶۰ عالم هستیم (از شیعه و سنی ، ۱۳۰ نفر از اهل سنت و ۱۳۰ از شیعه)

هر هفته جلساتی برگزار می‌شود و درباره امور مسلمین بحث می‌شود

تمامی اختلافات مذهبی جبهه ها را تخریب می‌کند و دشمن را تحریک می‌کند

 جمهوری اسلامی ایران قدم اسلام را در منطقه ثابت قدم کرده است بحمد الله

و به داد مردم مظلوم عراق – سوریه – لبنان و فلسطین رسید.

و به داد مردم مظلوم ونزوئلا رسید.

و اگر بعضی ها بگویند که ایران کمک کرد لبنان را چون در آنجا شیعه هست! آیا در غزه نیز شیعه هست؟ کجاست شیعه در غزه؟! و در فلسطین؟

خیلی کم است! / کجاست شیعه در ونزئلا ؟! خیلی کم است!

جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم کرده جبهه‌ی مقاومت را ، جبهه اسلام را در منطقه که احدی نمی‌تواند این علم را به زمین بزند!

یک نمونه بارز برایتان مثال می‌زنم:

لبنان دو سال است که تحریم شده است ! ممنوع شده است برای لبنان دواء! نفت ،کمکهای بهداشتی ، ادوات پزشکی ممنوع شده، اما نتیجه چه شد؟ بعد از صبوری ملت سید حسن نصرالله گفت: از ایران نفت می‌خریم اولاً ، بعداز مدتی گفت: (طلب کردیم نفت را)

(این را خوب توجه کنید: باید بشنوید و بریاد داشته باشید، و به آیندگان برسانید؟چرا که شما ماشاءالله همه تان جوان هستید و آینده مال شماست.

سید حسن نصرالله گفت: وقتی که این کشتی (حامل نفت) راه بیافتد و بیاید سمت لبنان احدی حق ندارد به آن کشتی نزدیک شود و خللی وارد بکند، هرکس اخلالی وارد کند برکشتی ما ، ما جوابش را می‌دهیم! و مخاطبش آمریکا و صهیونیست ها بود.

آمریکا اگر  به کشتی حمله کند، به اروپا حمله می‌کنیم. و اگر صهیونیست ها حمله کنند به کشتی ما، عمق اسرائیل موشک باران می‌شود… و این کشتی با آرامش کامل سوریه را عبور می‌کند و به لبنان می‌رسد و احدی نمی‌تواند چشم چپ به آن نگاه کند و ما منتظر کشتی چهارم هستیم.

این همان لبنان است در مواجهه با دشمنی‌های صهیونیست ها و کفار تکفیری که از ۸۰ کشور عالم آمده‌اند. به سوریه برای نابود کردن مقدسات و امکان عامه مسلمین و غیرمسلمین ولکن الحمدالله حمایت‌ها و پشتیبانی مقاومت و جمهوری اسلامی ایران از سوریه و مردم آن باعث شد که دشمن را عقب برانند.

و ما هنوز هم در وسط مبارزه هستیم ، آمریکا هنوز هم که هنوز است سکوت نکرده و از دشمن هایش هرگز کم نکرده بلکه هر روز درصدد دشمنی و خراب کاری است.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.