حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
خطبه های نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی مورخه( 25-5-۹۸)
16 آگوست 2019 - 16:46
شناسه : 8565
بازدید 621
22

خطبه های نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی مورخه  25-5-98 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز با عرض تبریک عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خم به ساحت قدس حضرت ولی عصر (عج) و قاطبه اهل ایمان و پیروان راستین ولایت گفت: عید […]

ارسال توسط :
پ
پ

خطبه های نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی مورخه  25-5-98

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز با عرض تبریک عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خم به ساحت قدس حضرت ولی عصر (عج) و قاطبه اهل ایمان و پیروان راستین ولایت گفت: عید فطر و قربان به مسلمین نسبت داده شده اما مناسبت غدیر بعنوان عید بسیار بزرگ مخصوص ذات اقدس الهی تحت عیدالله الاکبر اشاره به این امر عظیم است که همه انبیاء الهی در کنار رسالت و مأموریت خود در هر عصر باید ولایت علی را دارا باشند.

وی افزود: شناخت، ایمان و اعتقاد به محتوای غدیر خم همان ایمان و اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین از بنیادی ترین ارکان اعتقادی اسلام ناب محمدی (ص) است، بدون معرفت و اعتقاد به حقیقت واقعه غدیر کوهی از اعمال صالحه و عبادتهای بیشمار به کاهی نمی ارزد.

خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه مصوبه روز غدیر حکم قرآن و وصایت، خلافت و جانشینی مکمل و متمم نبوت و رسالت است، تصریح کرد: همه بدبختی های جهان اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) تا امروز به جهت عبور از حقیقت غدیر و انحراف از ولایت مورد تأکید قرآن است.

▫️حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تأکید کرد: محتوای روز غدیر یعنی تعیین و تبیین وصایت امیرالمؤمنین، فرمان خداوند و حکم الهی و روح ایمان است و پیامبر اکرم (ص) در این میان فقط نقش اجرایی داشته و مجری حکم الله است که اگر اجرا نمی کرد حکم خدا در زمین مانده و حضرت ترک رسالت کرده بود.

وی یادآور شد: در مسائل پیش پا افتاده دنیوی دستور حکم اکید قرآن به وصیت است؛ چگونه می شود نعوذ بالله پیامبری که قرآن به او نازل شده، خود بر خلاف قرآن عمل کند و وصیتی درکارش نباشد، آن هم در امر بسیار مهم و حیاتی که نقش محوری داشته و برای بقاء اسلام و مصالح مسلمانان تعیین کننده است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به آیه ۳ سوره مائده گفت: یاس و نومیدی کفار، به کمال رسیدن دین اسلام، به سر حد تمّ و تمام رسیدن نعمت های پروردگاری تا دامنه قیامت و مهر رضایت خداوند تبارک و تعالی از نهایی شدن شریعت مقدسه اسلام چهار امر بسیار مهم و عقیدتی در این آیه شریفه هستند.

وی با ترجمه حدیث ثقلین از نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه ای مردم! من دو چیز گرانبها در میان شما به امانت می گذارم یکی کتاب خدا و دیگری عترت من که اگر به این دو تمسّک جویید هرگز گمراه نخواهید شد، تشریح کرد: اصلی ترین پیام واقعه غدیر محوری ترین جایگاه در دین اسلام و تداوم رسالت مقام حاکمیت و زعامت مسلمین است و بعد از پیغمبر اکرم (ص) تنها گزینه ای که شایسته آن مقام بود و از جانب خداوند به این مقام نائل شده بود، ذات مقدس علی بن ابی طالب (ع) بود.

▫️حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در ادامه خطبه ها خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی در این مدت ۴۰ سال به هر رتبه و مقام و شأن و منزلتی نائل شده، به برکت غدیر و اطاعت از ولایت بوده است و هر جا کم آورده یا توفیقی به دست نیاورده علت آن تخلف از حقیقت غدیر و کم لطفی به ساحت ولایت بوده است و بلا شک ولایت فقیه جامع الشرایط دنباله و عقبه همان ولایت علی و آل علی است.

وی سپس با نثار درود و سلام به رهبر معظم انقلاب گفت: در این دنیای وانفسا و غرق در ظلم و جور، قتل و غارت و بیرحمی این فقیه جامع مؤیّد مورد حمایت و هدایت معنوی از پس پرده غیبت مقبول و محبوب انسانهای مؤمن و مصمم و جان بر کف بلاد اسلامی توانسته در برابر این همه طاغوت ها، در برابر این همه فشارهای بی امان نظامی و سیاسی و روانی و اقتصادی و فرهنگی اشرار عالم و مستکبران جهانخوار و خون آشام مرد میدان بوده و خم به ابرو نیاورده و یک ملت پر افتخار و امت های ستمدیده و زجر کشیده را در این دنیای پهناور لجام گسیخته جنگلی تصاحب نموده و در حدّ اعلی رهبری کند.

وی همچنین در پایان با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، آزادگان را انسانهای صبور و شریف توصیف و برای آنها توفیق و اجر بیشتر از خداوند منان خواستار شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.