حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
مردم به وعده وعیدهای پوچ و تطمیع نامزدهای انتخاباتی اعتنا نکنند
07 دسامبر 2019 - 8:43
شناسه : 9351
بازدید 668
23

مردم به وعده وعیدهای پوچ و تطمیع نامزدهای انتخاباتی اعتنا نکنند/ در انتخاب باید لیاقت ها، کفایت ها، معنویت و صداقت ها را در نظر گرفت. حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی – سیاسی جمعه این هفته با اشاره ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار داشت: بی شک نقش و رسالت […]

ارسال توسط :
پ
پ

مردم به وعده وعیدهای پوچ و تطمیع نامزدهای انتخاباتی اعتنا نکنند/ در انتخاب باید لیاقت ها، کفایت ها، معنویت و صداقت ها را در نظر گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی – سیاسی جمعه این هفته با اشاره ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار داشت: بی شک نقش و رسالت دانشجوی مسلمان و متعهد ایران اسلامی در این کشور ممتاز و استثنایی است، مخصوصاً در این برهه از زمان که انقلاب اسلامی از یک معبر سخت و دشوار و تعیین کننده در حال عبور است.
وی افزود: مراکز استکباری و اقمار و همه استان های صهیونیستی و ارتجاعی آن مراکز به این نتیجه رسیده اند که اگر نتوانند این انقلاب را در این مرحله کنونی مهار کرده و شکست دهند، تمامی ابتکار عمل ها و سررشته راه را برای ابد از دست داده و دیگر نخواهند توانست حرکت سریع و موج فزاینده بیداری اسلامی و حتی گرایش و تمایل ملت های غیر مسلمان را به طرف جذبه های معنوی اسلامی مهار کنند.
خطیب جمعه بناب با بیان اینکه این موج عظیم انقلاب اسلامی که در این ۴۰ سال عمق کافی یافته و ریشه دوانیده است، تهدید جدی علیه حاکمیت استکباری و مشخصاً علیه سلطه فرهنگی غرب است، گفت: بر این اساس استکبار فشارها، تحریم ها و حملات گوناگون خود را علیه انقلاب مضاعف و فشرده تر و قوی تر کرده و انقلاب در مرحله ای قرار گرفته است که در واقع آن را جهاد اکبر باید نامید.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تأکید کرد: دوران جهاد اکبر دورانی است بسیار حساس و خطرناک، بطوری که همه نهضت ها و تمامی انقلاب ها در این دوران دچار لغزش و انحراف و انحطاط می شوند، بطوریکه در صدر اسلام نیز بعد از رحلت پیامبر اسلام شور و شعور هیجان اولیه انقلاب تا حدود زیادی فرو نشسته و چهره مادی گرایی، دنیازدگی و راحت طلبی زندگی بسیاری از انسانها را به خود مشغول نموده بود و روح مجاهدت و شهادت طلبی رنگ باخته بود.
وی همچنین ادامه داد: امیرالمؤمنین علی (ع) بعد از ۲۵ سال خانه نشینی در چنین دوران پرمخاطره به حکومت رسید در حالی که مردم بقدری در طول خلافت خلفای سه گانه غرق در رفاه طلبی و ثروت اندوزی شده بودند که حتی انفاس سراسر قدسی و زهد و عدل علی (ع) دیگر نتوانست موج مخرّب دنیا پرستی آن دوران را مهار کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه ما امروز در این دوران از انقلاب کبیر و عظیم مان در همان برهه (جهاد اکبر) قرار گرفته ایم، خطاب به جوانان و دانشجویان گفت: تجربه های صدر اسلام وتجارب هزار و چند صد ساله را از انقلاب های طول تاریخ و همچنین وجود کثرت و تراکم دوستداران، دلهای مؤمن و آگاه با ایمان و انسان های انقلابی با دلهای پاک و جهادگر در داخل و خارج از کشور، می تواند ما را از آن خطرات در امان داشته و مانع انحراف و انحطاط مان بشود.
وی ابراز امیدواری کرد: این دو نکته موجود به فضل و کرم پروردگار می تواند نظام و انقلاب ما را از خطرات عظیمی که مسلمانان صدر اسلام و ملت های دوران های مختلف گذشته ضربات آن را چشیده و انقلاب های بزرگ تاریخ را در باتلاق حوادث مختلف فرو برده است، نجات دهد.
امام جمعه بناب با بیان اینکه شما عزیزان با تمام وجود با همان صفا و پاک سیرتی، صحنه و میدان را با همه ایمان و مجاهدت خود پر کنید، خاطر نشان کرد: با حضور انقلابی، با پاکی و طهارت، آگاهی و هوشیاری انقلابی، با وحدت و یکپارچگی و با بی اعتنایی به انگیزه های گروهی و خطی و جناحی حرکت نموده و خفته های دنیازده تن پرور و بی تفاوت را بیدار و سد عظیمی در برابر تهاجم شیاطین متجاوز و ضدبشریت پدید آورید.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به انتخابات پیش روی گفت: مسلماً با سعی و کوشش و حرکت انقلابی شما جوانان، با آگاهی، تیزبینی و آینده نگری و مشارکت حداکثری شما مردم و خصوصاً جوانان عزیز به وعده و وعیدها، قول های پوچ، تهدید و تطمیع ها نباید بها داد و اعتماد نمود که امروز هر چه بر سر کشور آمد از آن وعده وعیدها آمده است، لذا در انتخاب باید کفایت ها را در نظر گرفت، لیاقت ها را رصد کرد و معنویت و صداقت ها را لحاظ داشت.
امام جمعه بناب در بخش دیگری از خطبه اساس و جوهره دین و دینداری را حب فی الله و بغض فی الله دانست و افزود: اگر بی تفاوت باشیم دینی در کار نخواهد بود، چرا که امروز نظام سلطه و در رأس آنها آمریکا، اسرائیل و انگلیس بی شک و بی شبهه دشمن اسلام، قرآن و پیغمبر هستند و کسانی هم که در داخل و خارج سرباز و مطیع و فرمانبر آنان است، دشمن خدا و دشمن بشریت هستند.
وی گفت: در این اغتشاشات اخیر آنها چهره واقعی خود را نشان دادند، عناصر شوم و خود فروخته در عرض دو سه روز با طرح و نقشه حمایت و پشتیبانی شیاطین غرب و استکبار به بهانه گرانی بنزین اکثریت شهرهای اهل ایمان را به آتش کشیدند و مردم کوچه و بازار را مورد هجوم قرار داده و اماکن عمومی، مسجد، مدرسه، حوزه علمیه و مراکز اقتصادی را تخریب و غارت و سرقت نمودند.
وی همچنین در پایان گفت: آیا این همه جنایت بشری حمله به آمبولانس بیماربر، سوزاندن ماشین آتش نشانی، بستن راه مردم، تخریب اماکن عمومی، آتش زدن به بازار و غارت هستی مردم را می توان «اعتراض» نامید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.