حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 18 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1360 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

آخرین اخبار

ثبت نام دوره آموزش زبان انگلیسی و روسی و آذری لاتین مرکز زبان واحد بین الملل حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج بناب لیست برنامه های ماه مبارک رمضان حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب تصاویر مراسم درختکاری در حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج بناب با درختکاری نمادین مدیریت محترم این حوزه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی حفظه الله پیام قدردانی تولیت ، مدیریت و جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه بناب به مناسبت حضور پرشور و حماسی ملت شریف ایران در انتخابات 11 اسفند 1402 دعوت امام جمعه بناب از آحاد مختلف مردم برای حضور باشکوه در انتخابات 11 اسفند تصاویر برگزاری مراسمات جشن روز نیمه شعبان به همراه مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه بناب وسخنرانی نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی وامام جمعه تبریز آیت الله آل هاشم و استاد درس خارج قم آیت الله احمد عابدی حفظهماالله فرا رسیدن عید شریف نیمه شعبان ،سالروز میلاد مسعود حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را به همه محبّین و منتظرین آنحضرت تبریک می گوییم

معرفی مدارس طاها
14 ژانویه 2017 - 16:48
شناسه : 2465
بازدید 940
23

مدرسه طاها در سال 89 با تعداد 60 نفر از دانش آموزان برادر این شهرستان در مقطع تحصیلی هفتم شروع به کار کرد. در ابتدای تاسیس این مدرسه از ساختمان قدیمی حوزه بناب واقع در میدان امام حسین (ع) استفاده شد. سال گذشته تعداد دانش آموزان پسر این مدرسه در دو مقطع متوسطه اول و […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدرسه طاها در سال 89 با تعداد 60 نفر از دانش آموزان برادر این شهرستان در مقطع تحصیلی هفتم شروع به کار کرد. در ابتدای تاسیس این مدرسه از ساختمان قدیمی حوزه بناب واقع در میدان امام حسین (ع) استفاده شد.

سال گذشته تعداد دانش آموزان پسر این مدرسه در دو مقطع متوسطه اول و دوم به 280 نفر رسید که در هر سه رشته تحصیلی انسانی، تجربی و ریاضی مشغول به تحصیل بودند.

مدرسه دخترانه طاها نیز در سال 91 با عضو گیری 150 نفر دانش آموز دختر در سه مقطع  هفتم، هشتم و نهم آغاز به کار کرد که این تعداد در سال تحصیلی 95-94  در دو مقطع متوسطه اول و دوم به 240 نفر افزایش یافت .

یکی از علل و اهداف تشکیل مدرسه طاها عدم پرداخت به مساله تربیت اسلامی به معنای واقعی آن بود .

حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مصطفی باقری بنابی، امام جمعه شهرستان بناب جهت پر کردن این خلا به دنبال تشکیل یک مدرسه در جهت مهذب بار آوردن دانش آموزان برای نظام و انقلاب بودند که در سال 89 دستور تشکیل این مدرسه را تحت اشراف حوزه  دادند.

ایشان معتقد هستند زیر بنای توسعه کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص می باشد و در همین راستا اقدام به تاسیس حوزه علمیه کردند و در جهت پر کردن خلأ ما بین حوزه ها و جامعه در دهه  80 مصمم به تشکیل مدرسه غیر انتفاعی شدند که به دلایلی این مدرسه به مدرسه هیات امنایی تغییر کرد و در آن زمان برای تشکیل این مدرسه مسئولین آموزش و پرورش شهرستان و استان همکاری های لازم را انجام دادند .

اعضای هیات امنای مدرسه از مسئولین فرهنگی تاثیر گذار در حوزه و شهرستان می باشند که دغدغه اصلی آنها مسائل فرهنگی و پرورش دینی دانش آموزان می باشد.

استفاده از طلاب مجرب برای تربیت دانش آموزان از محورهای مهم مدارس طاها بوده و تشکیل پرونده تربیتی برای دانش آموزان ، برپایی جلسات منظم اولیا با محوریت مباحث تربیت کودک و نوجوان ، مشاوره والدین ،اجرای کلاس های فوق برنامه حلقه های معرفتی و حلقه های علمی ازاهم فعالیت های مشاورین روحانی مدرسه می باشد .

یکی از موفقیت های مدرسه طاها میزان رضایتمندی والدین دانش آموزان از نحوه تربیت فرزندان و تغییر رفتار آنها به یک دانش آموز مهذب می باشد.
این مدرسه از لحاظ علمی جزء بهترین های شهرستان بوده و برنامه های تربیتی مفید و موثری در مدرسه اجرا می گردد .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

4 دیدگاه برای “معرفی مدارس طاها”
  1. سلام.خیلی خوب توضیح دادید و من خودم در طاها درس میخونم.اگه امکانش هست از عکس های مدرسه بزارید

    پاسخ
  2. سلام ممنون از رضایت شما ، سعی می کنیم عکس های مدرسه را تهیه کنیم ، موفق باشید

    پاسخ
  3. سلام
    من یکی از دانش اموزان مدارس دیگرهستم امایقین دارم طاهاجزبهتربن مدارس محسوب میشود واگرقسمت شد یه بارمیایم دیدن میکنیم ازمدرسه طاها

    پاسخ
  4. عااــــــی

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.