حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
آیت الله نوری همدانی : رهبر معظم انقلاب مدال طلبگی را بزرگترین و با ارزشترین مدال خود میدانند و این نشان از والا بودن امر طلبگی است .
16 ژانویه 2017 - 17:01
شناسه : 2484
بازدید 549
23

اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در اولین روز حضور خود در شهر مقدس قم با آیت الله نوری همدانی دیدار کردند . آیت الله نوری همدانی در ابتدای فرمایشات خود با تعریف از حوزه علمیه بناب این حوزه را مرکز فعالیت علمای بزرگ معرفی نمودند . ایشان با اشاره به اینکه […]

ارسال توسط :
پ
پ

اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در اولین روز حضور خود در شهر مقدس قم با آیت الله نوری همدانی دیدار کردند .

آیت الله نوری همدانی در ابتدای فرمایشات خود با تعریف از حوزه علمیه بناب این حوزه را مرکز فعالیت علمای بزرگ معرفی نمودند .

ایشان با اشاره به اینکه علما جایگاه والایی در جامعه دارند این مسئله را اولین موضوع اسلام دانسته و با بیان اینکه هیچ قشری در اسلام به اندازه ی علما مورد اکرام واقع نشده به وظیفه ی سنگین علما اشاره کردند .

آیت الله نوری همدانی در ادامه ، زندگی علمایی را ترکیبی از دو قسم طلبگی و معاشرت با مردم دانسته و به توضیح هردو قسم پرداختند .

ایشان با اشاره به اینکه بحث طلبگی موضوع بسیار مهمی است خاطر نشان کردند : رهبر معظم انقلاب مدال طلبگی را بزرگترین و با ارزشترین مدال خود میدانند و این نشان از والا بودن امر طلبگی است .

مرجع عالیقدر با ذکر حدیثی از پیامبر مبنی بر پهن کردن بال فرشتگان در زیر قدم های طالب علم به مقدس بودن این شغل اشاره نمودند .

ایشان در ادامه توصیه هایی خطاب به طلاب در خصوص نحوه ی معاشرت در اجتماع بیان فرمودند .

حضرت آیت الله نوری همدانی اولین گام طلبگی را داشتن اخلاص دانسته و با اشاره به اینکه این راه ، راه شیخ مفید است طلاب را به داشتن همت بلند تشویق نموده و به داشتن نظم در امور ، جدیت ، تهجد و تلاش مضاعف در یادگیری ادبیات عرب که منجر به قوی شدن بیان میگردد توصیه نمودند .

ایشان با بیان اینکه فقها چراغ روشنی در جامعه هستند اظهار امیدواری کردند :با اینکه این علم بخاطر دقیق و وسیع بودن سختیهای زیادی را داراست ، با تلاش در راه اجتهاد سختی این راه را کم کرده تا با این علم الهی که تمام ابعاد زندگی بشری را مدیریت میکند در اصلاح جامعه کوشا باشیم .

آیت الله نوری همدانی با اشاره به جنگ جمل و عدم شرکت برخی افراد در این جنگ ، طبق فرمایش حضرت امیر المؤمنین این افراد را سامری امت آن زمان ذکر کرده و با بیان اینکه در اجتماع با دشمنان اسلام مواجهیم طلاب را از بی تفاوت بودن نسبت به این امور برحذر داشته و تلاش به شکست دشمنان در هر زمینه ای را خواستار شدند .

مرجع عالیقدر در پایان فرمایشات خویش با ذکر حدیثی از رسول اکرم (ص) صفات عالمان واقعی را برشمردند .

ایشان امام راحل و رهبر معظم انقلاب را مصداق بارز این حدیث دانسته و با بیان اینکه راه انقلاب راه زندگی با کرامت است به تفاوتهای این انقلاب با سایر انقلابها اشاره فرمودند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.