حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله بنابی
22 می 2017 - 9:45
شناسه : 3291
بازدید 541
20

جلسه اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله بنابی برگزار شد . آیت الله بنابی با بیان روایتی به توصیه های حضرت امام رضا (ع) به أباصلت در خصوص آخرین روزهای ماه شعبان اشاره کردند . ایشان اولین توصیه امام  (ع) را جبران کوتاهی های روزههای گذشته در روزهای […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله بنابی برگزار شد .

آیت الله بنابی با بیان روایتی به توصیه های حضرت امام رضا (ع) به أباصلت در خصوص آخرین روزهای ماه شعبان اشاره کردند .
ایشان اولین توصیه امام  (ع) را جبران کوتاهی های روزههای گذشته در روزهای باقی مانده از ماه شعبان و ترک مسائل بیهوده برشمردند .
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با بیان اینکه در سه جا از قرآن همچون سوره مومنون ، فرقان و قصص در خصوص اعراض از بیهوده گویی سخن گفته شده خاطرنشان کردند : طبق بیان آیات و روایات ما لا یعلیک یعنی چیزی که بیهوده است و مؤمنان از بیهوده گویی اعراض دارند و این سبب رستگاری آنهاست و این نشانگر اهمیت این مسأله می باشد .
ایشان توجه علما به الفاظ و نحوه بیان را نمونه ای از توجه آنها به دوری از بیهوده گویی دانستند .
آیت الله بنابی با اشاره به جنگ احد و ماجرای جوانی که به شهادت رسید و مادرش شهادتش را تبریک گفت و پیامبر (ص)مادر این شهید را نسبت به بیهوده گویی های ایشان در دوران حیاتشان آگاه ساختند ، اظهار داشتند : با توجه به اینکه پیامبر (ص) اشاره ای به گناهان ایشان نکردند و فقط بیهوده گویی های آن جوان را متذکر شدند ، نشانگر اهمیت اعراض از بیهوده گویی است .

ایشان در ادامه ، دعا ، استغفار ، تلاوت قرآن ، رد امانت ، زدودن قهر و کینه از دل ، دوری از دروغ و توکل به خدا را از مسائل مطرح شده ازسوی امام (ع) نسبت به أباصلت در خصوص مواظبت در روزهای آخر ماه شعبان برشمردند .
آیت الله بنابی با بیان اینکه طوری کنید که در روز اول ماه رمضان تماما پاک باشید خاطرنشان کردند : مواظب زبان خود باشید که سر رشته اکثر گناهان همین زبان می باشد .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.