حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

آخرین اخبار

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری ره و روز معلم گرامی باد اطلاعیه شروع ثبت نام و حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) خواهران بناب در مقطع سطح دو (کارشناسی) از سیکل و دیپلم و در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی
جلسه اخلاق امام باقر وامام صادق علیهما السلام در مسجدحوزه حضرت ولی عصر عج بناب با رهنمودهای استاد معظم اخلاق حضرت حجت الاسلام حاج شیخ عبدالمجیدباقری بنابی حفظه الله برگزار گردید اطلاعیه برگزاری گفتگوی آزاد :با موضوع نقش علامه طباطبایی در سکولار زدایی از علوم با محوریت حضور علیت در نظام معجزه با ارائه :حجت الاسلام و المسلمین استاد سید صادق بنی فاطمه اطلاعیه : ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه حضرت ولی عصر عج بناب شروع شد تصاویر اردوی یک روزه طلاب و اساتید حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج بناب در منطقه گردشگری هفت چشمه روستای آهق مراغه ،اردیبهشت 1403 جلسه اخلاق مدرسه امام صادق علیه السلام در مسجد حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج بناب با رهنمودهای استاد معظم اخلاق ومدیریت محترم این حوزه حضرت حجت الاسلام حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی حفظه الله برگزار گردید

حجت الاسلام و المسلمین سید باقر سیدی
01 ژانویه 2017 - 9:34
شناسه : 2201
بازدید 1127
32

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سید باقر سيدی بنابي در روز 29 بهمن ماه سال 1346 در شهر بناب دیده به جهان گشود . ایشان تحصیلات کلاسیک خود را تا سیکل در زادگاه خود ادامه داده و در سال 1361 همزمان با اولين دوره ی پذيرش مدرسه ولي‌عصر (عج) بناب، وارد حوزه علميه اين شهر شد […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سید باقر سيدی بنابي در روز 29 بهمن ماه سال 1346 در شهر بناب دیده به جهان گشود . ایشان تحصیلات کلاسیک خود را تا سیکل در زادگاه خود ادامه داده و در سال 1361 همزمان با اولين دوره ی پذيرش مدرسه ولي‌عصر (عج) بناب، وارد حوزه علميه اين شهر شد و پس از اتمام سطح یک در سال 1364 برای ادامه تحصيل عازم  قم گرديد.

حجت الاسلام و المسلمین سيدی، در حوزه علميه قم سطوح عاليه را از محضر حضرات آيات وجداني، پاياني، اعتمادی و ستوده فراگرفت و بعد در درس خارج آيت‌الله فاضل لنكراني (بمدت 2 سال)، خارج فقه آيت‌الله شيخ جواد تبريزی (بمدت 6 سال) و يك دوره كامل خارج اصول آیت الله شیخ جعفر سبحانی (بمدت 7 سال)شرکت نمود و همچنین از دروس تفسير و فلسفه آيت‌الله جوادی آملي بهره برد.

حجت‌ الاسلام و المسلمين سيدی در سال 1370 در اولين دوره تخصصي كلام اسلامي در مؤسسه امام صادق (ع) پذيرفته شد و طي 4 سال دوره تخصصي كلام را گذراند. ايشان همچنين در سال 1382 از پايان نامه خود تحت عنوان عصمت پيامبران در كلام اسلامي، دفاع كرده و موفق به اخذ مدرك سطح چهار (دكترا) گرديد.

ایشان از سال 1374 در حوزه علميه بناب مشغول تدريس شده و در كنار تدريس در حوزه در دانشگاه هم به تدريس فقه و اصول و كلام و فلسفه و مباني حقوق اسلامي پرداخت و در اين مدت علاوه بر داوری و راهنمايي و مشاوره صدها پايان نامه حوزوی و دانشگاهي، بمدت 14 سال نيز مسئوليت دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد شهرستان بناب را عهده‌دار گرديد.

ايشان همچنين در دوران دفاع مقدس نيز به مدت 8 ماه در جبهه‌های حق عليه باطل حضور پيدا كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدی در كنار تدريس، از امر تحقيق و پژوهش هم غافل نبوده و در اين مدت موفق به تأليف كتب متعددی شده است که به شرح زير مي‌باشد:

1 ـ عصمت پيامبران و امامان در كلام اسلامي

2 ـ ارث و حلّ مسائل آن

3 ـ انديشه‌های سبز (بررسي كلامي و فلسفي احتجاجات امام رضا عليه‌السلام)

4 ـ مباحث‌الاصول ج 1 و 2 و 3

5 ـ شرحي بر ابيات فلسفي ملا هادی سبزواری

6 ـ تبیین و نقد بیست قاعده از قواعد فقهي مرحوم بجنوردی

7 ـ مهندسي فرهنگي

ایشان در حال حاضر مدیریت مرکز تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب را عهده دار می باشند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.