حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1388 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

آخرین اخبار

دیدار مدیر حوزه‌های علمیه حضرت ولی عصر عج حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی حفظه الله وهیئت همراه بناب با دو معلم جانباز جلسه اخلاق مدرسه امام باقر وامام صادق علیهما السلام با رهنمودهای استاد معظم اخلاق وتربیت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی حفظه الله برگزار گردید مراسم چهل و دوّمین دوره اختتامیه مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با حضور ۳۰۵ نفر از دانش آموزان نواحی مختلف استان در حوزه علمیّه حضرت ولی عصر(عج) بناب برگزار شد. دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری ره و روز معلم گرامی باد اطلاعیه شروع ثبت نام و حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) خواهران بناب در مقطع سطح دو (کارشناسی) از سیکل و دیپلم و در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی
جلسه اخلاق امام باقر وامام صادق علیهما السلام در مسجدحوزه حضرت ولی عصر عج بناب با رهنمودهای استاد معظم اخلاق حضرت حجت الاسلام حاج شیخ عبدالمجیدباقری بنابی حفظه الله برگزار گردید اطلاعیه برگزاری گفتگوی آزاد :با موضوع نقش علامه طباطبایی در سکولار زدایی از علوم با محوریت حضور علیت در نظام معجزه با ارائه :حجت الاسلام و المسلمین استاد سید صادق بنی فاطمه

مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی ،نماینده مقام معظم رهبری در امور حوزه ها
09 می 2017 - 9:56
شناسه : 3195
بازدید 636
25

مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب همزمان با هفته معلم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی ،نماینده مقام معظم رهبری در امور حوزه ها دوشنبه شب با حضور مدعوین ، امام جمعه بناب ، مدیریت ، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) برگزار گردید . در ابتدای مراسم […]

ارسال توسط :
پ
پ

مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب همزمان با هفته معلم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی ،نماینده مقام معظم رهبری در امور حوزه ها دوشنبه شب با حضور مدعوین ، امام جمعه بناب ، مدیریت ، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) برگزار گردید .

در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین مروی به ایراد سخنرانی پرداختند .

حجت الاسلام و المسلمین مروی در ابتدا با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر(عج) پیرامون شرایط زمان و وظایفی که طلاب در این زمان به دوش دارند سخن گفتند .

ایشان با اشاره به حدیث < إذا أراد الله به خیرا فقهه فی الدین > سمت طلبگی را ، سمت هدایت و رهبری دینی مردم و عهده داری مسئولیتی در امتداد مسئولیت پیغمبران و ادامه دهنده رسالت أنبیا دانستند .
حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه کسی که طالب دین است در هر گام ملائکه بالهایشان را زیر قدم های او می گسترانند این راه را راهی سعادتمندانه دانسته و خاطرنشان کردند : طالب علم دین و وارث پیغمبران در فکر آینده خود نیست زیرا قدم گذارنده در این مسیر باید خودش را مجهز به علم و تقوا کند و به تکلیفی که خدا بر عهده اش گذاشته عمل کند .
ایشان امام راحل را نمونه ای از این قبیل از افراد معرفی نموده و عنوان کردند : ایشان در مسیر انقلاب به فکر انجام تکلیف خود بوده و هرگز به فکر ایجاد حکومت دیگر نبودند پس طلاب باید به فکر انجام وظیفه باشند و تقدیر کار را به خدا بسپارند .

ایشان راه تفقه در دین را راهی پربرکت دانسته و به برکت زندگی امام راحل اشاره کردند .
نماینده مقام معظم رهبری در امور حوزه ها با اشاره به اینکه در دوران رنسانس مرگ دین را اعلام کردند یادآور شدند : با گذشت ده ها سال ، انقلاب اسلامی نگاه به دین را تغییر داد و دین دوباره زنده شد .

ایشان متذکر شدند : انقلاب اسلامی نه تنها دین اسلام بلکه همه ادیان را زنده کرد و با این انقلاب مذهب تشیع مطرح شد .
حجت الاسلام و المسلمین مروی ادامه دادند : پدیده اسلام نیز مثل هر پدیده دیگری در تیررس آفات است و دشمنان همیشه برای پا نگرفتن اسلام تلاش نموده اند
چونکه متوجه شده اند این دین از بین رفتنی نیست .
ایشان با بیان اینکه یکی از آفتها جعل حدیث می باشد به تلاشهای بنی العباس در تحریف احادیث و تلاشهای امام صادق (ع) و امام باقر (ع) در راستای حفظ دین اشاره کردند .
ایشان با بیان اینکه دشمنان اسلام از رأس اسلام به فکر از بین بردن دین بودند ، تلاش دشمنان را در عصر حاضر ایجاد جنگ نرم همانند جنگ فرهنگی دانستنه و عنوان کردند : دشمنان در پی اینند عطشی را که در جوامع به دین ایجاد شده زهرآلود کنند و اینجاست که وظیفه طلبه روشن می شود .
حجت الاسلام و المسلمین مروی طلاب را به مطالعه آثار شهید مطهری توصیه نمودند تا روش شناخت دین و منطق دفاع از دین را بیاموزند .
ایشان علت گریز برخی مردم از دین را تعبیرات نادرست از دین و عدم شناخت دین معرفی نموده و خاطرنشان کردند : مبلغ دین باید شناخت درست و کاملی از دین داشته باشد .
ایشان در این راستا توصیه هایی را به طلاب متذکر شدند .

حجت الاسلام و المسلمین مروی در ادامه سخنان خویش با اشاره به حوزه انقلابی و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توجه حوزه ها به انقلاب ، خاطرنشان کردند :
طلاب نباید نسبت به انقلاب بی تفاوت باشند و برای طلبه انقلابی شاخص ها ی تخصصی ذکر شده که یکی از این شاخص ها به روز بودن در امور تبلیغی و … است
ایشان با بیان اینکه خواستگاه ابن انقلاب از روحانیت آغاز شده و روحانیت و انقلاب به هم تنیده شده اند به تلاش دشمنان برای جدایی روحانیت از انقلاب اشاره کردند .

در ادامه این مراسم از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب تجلیل به عمل آمد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.