حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

آخرین اخبار

اطلاعیه : برگزاری مراسم عزا و ماتم بمناسبت سالروز شهادت جانسوز و جانگداز حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) در سطح شهر بناب سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام بر همه محبین وشیعیان آنحضرت تسلیت باد دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری ره و روز معلم گرامی باد اطلاعیه شروع ثبت نام و حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) خواهران بناب در مقطع سطح دو (کارشناسی) از سیکل و دیپلم و در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی
جلسه اخلاق امام باقر وامام صادق علیهما السلام در مسجدحوزه حضرت ولی عصر عج بناب با رهنمودهای استاد معظم اخلاق حضرت حجت الاسلام حاج شیخ عبدالمجیدباقری بنابی حفظه الله برگزار گردید اطلاعیه برگزاری گفتگوی آزاد :با موضوع نقش علامه طباطبایی در سکولار زدایی از علوم با محوریت حضور علیت در نظام معجزه با ارائه :حجت الاسلام و المسلمین استاد سید صادق بنی فاطمه اطلاعیه : ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه حضرت ولی عصر عج بناب شروع شد

آیت الله بنابی : اگر هشت سال دفاع مقدس نبود اکنون انقلابی وجود نداشت و یا اینکه انقلابمان تبدیل به انقلاب روشنفکری آمریکایی شده بود
27 سپتامبر 2017 - 22:18
شناسه : 3883
بازدید 718
18

ظهر روز سه شنبه ، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب بمناسبت هفته دفاع مقدس در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه بناب به روشنگری جنگ تحمیلی پرداختند . آیت الله بنابی با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب اظهار داشتند : در آن زمان هنوز کارها سر و سامان […]

ارسال توسط :
پ
پ

ظهر روز سه شنبه ، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب بمناسبت هفته دفاع مقدس در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه بناب به روشنگری جنگ تحمیلی پرداختند .

آیت الله بنابی با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب اظهار داشتند : در آن زمان هنوز کارها سر و سامان نیافته بود که رژیم بعث عراق به کشور حمله کرد و در ابتدا دلهره در دل مردم وجود داشت ولی بعد از گذشت چندین ماه و با دلاوری ها و استقامت ملت غیور ایران مسأله جنگ برای مردم عادی شد .

ایشان با بیان اینکه این حمله با حمایت بلوک شرق و غرب و منافقین عرب به ویژه عربستان همراه بود خاطرنشان کردند :طبق آیه شریفه <یدالله فوق أیدیهم> ، باری تعالی نظر لطف خود را شامل این نظام و انقلاب کرد و نشان داد که این مملکت بدون صاحب نیست .

آیت الله بنابی با اشاره به مشکلات تسلیحاتی در زمان جنگ تحمیلی ، تبعیت از فرمان امام خمینی (ره) و مقاومت را عامل پیروزی در جنگ تحمیلی دانسته و اظهار داشتند : در برخی مواقع که همسایگان احتمال پیروزی ایران را در جنگ میدادند صلح را پیشنهاد می دادند که امام تا برگرداندن آخرین وجب از خاک میهن اسلامی صلح را قبول نکردند .

ایشان بیان داشتند : ایران اسلامی بعد از هشت سال مقاومت نه تنها پیروز نظامی این نبرد شد بلکه پیروز سیاسی این نبرد نیز ایران بود زیرا مشخص شد که آغازگر جنگ عراق بود .

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با روشنگری مقام والای شهید و شهادت ، خطاب به خانواده معظم شهدا اظهار داشتند : شهادت یک خیر گران است و نصیب هرکسی نمی شود .

ایشان ادامه دادند : شهدای جنگ تحمیلی کار بزرگی را انجام دادند و نظام اسلامی را به هدف نهایی خود رساندند ، در حالیکه برخی از کشور ها در  راه رسیدن به اهداف خود کشته های زیادی نسبت به شهدای ما داده اند ولی هنوز نیز گرفتارند .

آیت الله بنابی با اشاره به دستاوردهای جنگ تحمیلی ، به آبدیده شدن جوانان ، آگاهی به مسایل نظامی و … اشاره کردند .

ایشان کسب عزت برای شیعه را که قبلا با تبلیغات دین خشن و افراطی در صدد از بین بردن آن بودند از دستاوردهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برشمردند و خاطر نشان کردند : تقویت تشیع که بخاطر انقلاب و جنگ تحمیلی صورت گرفت در این چند هزار سال انجام نگرفته بود .

آیت الله عبدالمجید باقری بنابی به عدم استقلال در تصمیم گیری ها و دخالت غرب در امور کشور در دوران شاهنشاهی اشاره کردند و از بین رفتن دیکتاتوری های منطقه را نتیجه انقلاب ایران دانسته و به کمک های ایران به سوریه و عراق و حزب الله اشاره کردند و این مسائل را نتیجه انقلاب اسلامی و مقاومت هست ساله در جنگ تحمیلی برشمردند .

ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی خسارت های زیادی در پی داشت ، خاطرنشان کردند : اگر هشت سال دفاع مقدس نبود اکنون انقلابی وجود نداشت و یا اینکه انقلابمان تبدیل به انقلاب روشنفکری آمریکایی شده بود ، در حالیکه هدف تنها حاکم شدن اسلام در جامعه است .

آیت الله بنابی در انتها با اشاره به تعداد شهدای طلبه و روحانی که در نسبت جمعیتی ، حوزه های علمیه بیش از 4 برابر دیگر اقشار جامعه شهید دادند ، طلاب را به ادامه راه شهیدان و به روشنگری و تبلیغ در خصوص انقلاب و دفاع مقدس توصیه نمودند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.