حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی
31 اکتبر 2017 - 11:32
شناسه : 4059
بازدید 709
25

جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید . آیت الله بنابی در ابتدای فرمایشات خویش با اشاره به شأنیت والای قرآن کریم به میزان توجه آیت الله شیخ محمدحسین غروی اصفهانی به عظمت قرآن و ایستاده استخاره کردن در محضر […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید .

آیت الله بنابی در ابتدای فرمایشات خویش با اشاره به شأنیت والای قرآن کریم به میزان توجه آیت الله شیخ محمدحسین غروی اصفهانی به عظمت قرآن و ایستاده استخاره کردن در محضر قرآن از سوی ایشان اشاره کردند .

ایشان با بیان اینکه آیت الله شیخ محمدحسین غروی اصفهانی در راستای همان ادب و احترام به مقدسات به مراحل والا رسیدند به نقل ماجرایی توسط سید عبدالمجید ایروانی از 4 نفر از علما همچون شیخ علی محمد بروجردی و آیت الله خوئی پرداخته و اظهار داشتند : ایشان نقل میکنند که وقتی به محضر آیت الله غروی اصفهانی رسیدیم ایشان در حال نماز بودند که شاهذ هم صدایی در و دیوار با او بودیم .

ایشان به نمونه ای قرآنی همچون هم صدایی کوهها با حضرت داود در هنگام قرائت زبور اشاره کردند .

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با قرائت آیه 31 سوره نساء “إِنْ تَجْتَنِبُوا کَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ وَ نُدْخِلْکُمْ مُدْخَلاً کَریماً” اظهار داشتند : اگر از گناهان اجتناب بورزید خداوند شما را به منزلگاهی گرامی وارد خواهد کرد .

ایشان با اشاره به تعاریفی از گناه صغیره به بیان حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) از کتاب شریف منیۀ المرید در خصوص حقوق عالم و استاد ، عدم رعایت این حقوق را از مصادیق گناهان صغیره دانستند .

آیت الله بنابی ادامه دادند : از حقوق عالم زیاد سوال نکردن (او را سوال پیچ ننمودن)، لباس او را نگرفتن (و رعایت احترام او را نمودن)، هنگامی که بر او وارد شدی و افراد دیگری هم با او هستند به همه آنها سلام کردن ولی او را به تحیت و احوالپرسی اختصاص دادن ، در مقابل او نشستن نه پشت سر او (یعنی طوری نشستن که هنگام صحبت و بیان مطالب بتواند به راحتی شما را بببند و مورد خطاب قرار دهد و از لحاظ روانشناسی نیز در یادگیری مؤثر است)، با گوشه چشم و دست (به او یا دیگری) اشاره نکردن، و گفتار این و آن را که مخالف نظریه اوست زیاد نقل نکردن، از طولانی شدن صحبتش اظهار ملامت و خستگی ننمودن ، که مثل عالم مثل نخل است که باید به انتظار بنشینی تا خرمائی از آن بیفتد و استفاده کنی، و بدون شک أجر و پاداش عالم، از روزه دار شب زنده دار رزمنده در راه خدا برتر است.

ایشان با بیان اینکه گناه صغیره با اصرار و یا کوچک شمردن آن تبدیل به کبیره می شود به فرمایش حضرت امام صادق (ع) مبنی بر اینکه “اتقوا المحقرات من الذنوب فإنها لا تغفر…” و فرمایشی از امیرالمؤمنین که فرمودند “أَشَدُّ اَلذُّنُوبِ مَا اِسْتَهَانَ بِهِ صَاحِبُهُ” اشاره کرده و خاطر نشان کردند : از کوچک شمردن گناهان برحذر باشید که این باعث عدم آمرزش گناهان از سوی خدا خواهد شد .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی”
  1. خداوند متعال به ایشان عمر پر برکت و سلامتی جسم وجان عنایت بفرماید. هر چند از محضر آن والا مقام دور هستیم ولی از سخنانشان بهره برده و آرزوی دوام توفیقات برای حضرت ایشان داریم.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.