حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی
31 اکتبر 2017 - 11:32
شناسه : 4059
بازدید 743
25

جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید . آیت الله بنابی در ابتدای فرمایشات خویش با اشاره به شأنیت والای قرآن کریم به میزان توجه آیت الله شیخ محمدحسین غروی اصفهانی به عظمت قرآن و ایستاده استخاره کردن در محضر […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید .

آیت الله بنابی در ابتدای فرمایشات خویش با اشاره به شأنیت والای قرآن کریم به میزان توجه آیت الله شیخ محمدحسین غروی اصفهانی به عظمت قرآن و ایستاده استخاره کردن در محضر قرآن از سوی ایشان اشاره کردند .

ایشان با بیان اینکه آیت الله شیخ محمدحسین غروی اصفهانی در راستای همان ادب و احترام به مقدسات به مراحل والا رسیدند به نقل ماجرایی توسط سید عبدالمجید ایروانی از 4 نفر از علما همچون شیخ علی محمد بروجردی و آیت الله خوئی پرداخته و اظهار داشتند : ایشان نقل میکنند که وقتی به محضر آیت الله غروی اصفهانی رسیدیم ایشان در حال نماز بودند که شاهذ هم صدایی در و دیوار با او بودیم .

ایشان به نمونه ای قرآنی همچون هم صدایی کوهها با حضرت داود در هنگام قرائت زبور اشاره کردند .

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با قرائت آیه 31 سوره نساء “إِنْ تَجْتَنِبُوا کَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ وَ نُدْخِلْکُمْ مُدْخَلاً کَریماً” اظهار داشتند : اگر از گناهان اجتناب بورزید خداوند شما را به منزلگاهی گرامی وارد خواهد کرد .

ایشان با اشاره به تعاریفی از گناه صغیره به بیان حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) از کتاب شریف منیۀ المرید در خصوص حقوق عالم و استاد ، عدم رعایت این حقوق را از مصادیق گناهان صغیره دانستند .

آیت الله بنابی ادامه دادند : از حقوق عالم زیاد سوال نکردن (او را سوال پیچ ننمودن)، لباس او را نگرفتن (و رعایت احترام او را نمودن)، هنگامی که بر او وارد شدی و افراد دیگری هم با او هستند به همه آنها سلام کردن ولی او را به تحیت و احوالپرسی اختصاص دادن ، در مقابل او نشستن نه پشت سر او (یعنی طوری نشستن که هنگام صحبت و بیان مطالب بتواند به راحتی شما را بببند و مورد خطاب قرار دهد و از لحاظ روانشناسی نیز در یادگیری مؤثر است)، با گوشه چشم و دست (به او یا دیگری) اشاره نکردن، و گفتار این و آن را که مخالف نظریه اوست زیاد نقل نکردن، از طولانی شدن صحبتش اظهار ملامت و خستگی ننمودن ، که مثل عالم مثل نخل است که باید به انتظار بنشینی تا خرمائی از آن بیفتد و استفاده کنی، و بدون شک أجر و پاداش عالم، از روزه دار شب زنده دار رزمنده در راه خدا برتر است.

ایشان با بیان اینکه گناه صغیره با اصرار و یا کوچک شمردن آن تبدیل به کبیره می شود به فرمایش حضرت امام صادق (ع) مبنی بر اینکه “اتقوا المحقرات من الذنوب فإنها لا تغفر…” و فرمایشی از امیرالمؤمنین که فرمودند “أَشَدُّ اَلذُّنُوبِ مَا اِسْتَهَانَ بِهِ صَاحِبُهُ” اشاره کرده و خاطر نشان کردند : از کوچک شمردن گناهان برحذر باشید که این باعث عدم آمرزش گناهان از سوی خدا خواهد شد .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

1 دیدگاه برای “جلسه اخلاق دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی”
  1. خداوند متعال به ایشان عمر پر برکت و سلامتی جسم وجان عنایت بفرماید. هر چند از محضر آن والا مقام دور هستیم ولی از سخنانشان بهره برده و آرزوی دوام توفیقات برای حضرت ایشان داریم.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.