حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1384 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی
27 نوامبر 2017 - 11:18
شناسه : 4182
بازدید 599
26

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید . آیت الله بنابی در ابتدای بیانات خویش با اشاره به اینکه سه نظریه که دو مورد آن بیشتر شبیه به خیالبافی است در جامعه […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در محضر آیت الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید .

آیت الله بنابی در ابتدای بیانات خویش با اشاره به اینکه سه نظریه که دو مورد آن بیشتر شبیه به خیالبافی است در جامعه وجود دارد به توضیح آن سه نظریه پرداختند .
ایشان نظریه اول را این چنین تشریح کردند که عده ای مرگ بر یزید را از ته دل می گویند ولی متاسفانه انگیزه کافی برای گفتن مرگ بر امریکا و … که یزیدیان امروزند ندارند .
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب گروه دوم را گروهی دانستند که عمده توجه خود را بر یزیدیان روز جلب کرده و وقایعی مانند عاشورا و غدیر و … را وقایعی عنوان میکنند که در تاریخ مانده اند .
ایشان خاطرنشان کردند :نظریه سوم که طبق بیانات قرآن کریم و احادیث معصومین نظریه صحیح می باشد این است که توجه کنیم به حسینیان قدیم و آن را به حسینیان روز سیر بدهیم و همچنین یزیدیان تاریخ را به یزیدیان زمان سیر دهیم .
ایشان با اشاره به فراز الْفُلْکِ الْجارِیَةِ، فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، یَأْمَنُ مَنْ رَکِبَها، وَیَغْرَقُ‏ مَنْ تَرَکَهَا از صلوات شعبانیه اظهار داشتند : ائمه معصومین کشتی جاری هستند و چراغ راه ما هستند که اگر سیره آنها را نخوانیم گم می شویم و چراغ هدایتهایی هستند که با وجود آنها راه را گم نخواهیم کرد .
آیت الله بنابی ادامه دادند : این نظریه قرآن است که خداوند متعال در آیات بسیاری همچون آیه ٧١ سوره یونس ، آیه 69 سوره شعرا ، آیه ۴١ سوره ص و … که فاصله ماجرای این آیات تا زمان فرمان خداوند به پیامبر اکرم در خصوص تلاوت این وقایع تاریخی برای مردم بسیار است امر به یادآوری این وقایع کرده ، نشانگر این است که اشتباه است یزیدیان تاریخ را به فراموشی بسپاریم بلکه باید با تکرار آن وقایع طبق فرمایش قرآن از آنها عبرت بگیریم .

ایشان در ذیل آیه 71 سوره یونس اظهار داشتند : خداوند مؤمنین را دعوت به صبر می کند و چقدر ما باید اهل جهاد باشیم که در مقابل کمترین رنج میدان را رها نکنیم و این همان عبرتی است که هدف اصلی یاد کردن وقایع تاریخی می باشد .
استاد اخلاق با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص اینکه <این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است> ، گفتند : باید عاشورا را زنده نگه داریم که این مقاومت ها و شهادت ها در گرو زنده نگه داشتن عاشوراست و این جریان ما همان جریان عاشوراست و دشمنان اسلام و نظام یزیدیان امروزند پس باید در جامعه با دو تفکر اشتباه مقابله کنیم .
ایشان خاطرنشان کردند : آیات قرآن زنده هستند و در آیات مذکور منظور از تلاوت و یادآوری وقایع گذشته فقط برای اصحاب نیست بلکه برای همه و در همه زمانهاست پس باید این وقایع را یاد کنیم و هم به دیگران نیز متذکر شویم .
آیت الله بنابی در ادامه با اشاره به اینکه اگر مراسمات عزاداری ائمه معصومین نبود عاشورا هم نبود ، گفتند : وقایعی همچون غدیر نیز باید ادامه یابد و این واقعه را باید جریان دهیم و ولایت را زنده نگه داریم و اینها در گرو روضه ها و دسته ها و مجالس عزاداری است .
ایشان ادامه دادند : قدرت کنونی نظام نیز بخاطر رعایت شاخص قرآنی (یادآوری وقایع تاریخی و عبرت گیری از آنها) است و مقام معظم رهبری نیز به این مسائل به ویژه به مساله غدیر اهتمام و توجه ویژه ای دارند .
آیت الله بنابی در انتها بمناسبت شب شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) به مظلومیتهای این امام معصوم اشاره کردند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.