حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1382 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
اطلاعیه/برنامه کوهنوردی بمناسبت هفته بسیج
22 نوامبر 2017 - 21:42
شناسه : 4163
بازدید 611
26

برنامه کوهنوردی طلاب بسیجی بمناسبت هفته بسیج با حضور اساتید و مسئولین حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب روز جمعه ساعت 7 صبح برگزار خواهد شد . پیاده روی، کوه نوردی و دو، از جمله ورزش هایی هستند که به نحوی در اسلام مطرح شده اند . امام خمینی (ره)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی […]

ارسال توسط :
پ
پ

برنامه کوهنوردی طلاب بسیجی بمناسبت هفته بسیج با حضور اساتید و مسئولین حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب روز جمعه ساعت 7 صبح برگزار خواهد شد .

پیاده روی، کوه نوردی و دو، از جمله ورزش هایی هستند که به نحوی در اسلام مطرح شده اند .

امام خمینی (ره)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و مرجع بزرگ عالم تشیع که همه حرکات و سکنات ایشان برخواسته از متن اسلام ناب بود تا روزی که به بیمارستان منتقل شده، تحت عمل جراحی قرار گرفته و بالاخره در اثر همان بیماری در گذشت ، با وجود اشتغالات بسیار زیاد و بالا بودن سن ، همه روزه مقادیر قابل توجهی (در دو نوبت) پیاده روی می نمودند .

بیانات مقام معظم رهبری هنگام کوهپیمایی 02/06/1375

توصیه من این است که جوان‌ها به من نگاه کنند. من وقتی به کوه می‌آیم و گاهی می‌بینم حتی از من مسن‌تر هم کسانی می‌آیند که با استحکام و استقرار جسمانی و قرص و محکم این راه را طی می‌کنند، واقعا لذت می‌برم.

البته این نکته را تاکید کنم که وقتی می‌گوییم جوان‌ها، معنایش این نیست که ورزش مخصوص جوان‌هاست. نخیر؛ همان‌طور که ورزش برای جوان‌ها لازم است، برای مسن‌ترها هم لازم است. بلکه می‌شود گفت برای جوان‌ها لازم است، برای مسن‌تر واجب موکد است.

توجه کردید؟ چون اگر کسانی که پا به سن گذاشته‌اند، ورزش نکنند، پیری زودرس به سراغشان خواهد آمد و قطعا دچار عوارض پیری خواهند شد و از کار خواهند افتاد.

چرا کسی که می‌تواند کار و تلاش کند و عمر خود را ده، بیست سال با ورزش، بر حسب روال طبیعی استمرار بخشد، این‌ کار را نکند؟ من حرفم این است. از این رو توصیه می‌کنم همه ورزش کنند؛ هم جوان‌ها، هم پیرها، هم میان‌سال‌ها، هم مردها و هم زن‌ها. زن‌ها هم باید ورزش کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.