حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر حجت الاسلام و المسلمین اصغری
16 اکتبر 2017 - 11:12
شناسه : 3950
بازدید 603
18

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب همزمان با شب شهادت امام زین العابدین (ع) “بنا بر روایتی” در محضر حجت الاسلام و المسلمین اصغری برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین اصغری با اشاره به فقره دوم از دعای مکارم الاخلاق از امام زین العابدین (ع) ، اظهار داشتند : […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب همزمان با شب شهادت امام زین العابدین (ع) “بنا بر روایتی” در محضر حجت الاسلام و المسلمین اصغری برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین اصغری با اشاره به فقره دوم از دعای مکارم الاخلاق از امام زین العابدین (ع) ، اظهار داشتند : چیزهایی در دنیاست که مانع رشد و تعالی ماست و امام (ع) در این فقره از دعا از خدا میخواهند که خداوند در مسائل مهم زندگی ما را کفایت کنند و مشغول امورات دنیوی نشویم .
ایشان با یان اینکه برخی از بزرگان مشغول شدن به امورات دنیوی را گناه می دانستند ، خاطرنشان کردند : اگر به وظایف خود عمل کنیم به رشد و تعالی خواهیم رسید و باید در این مسیر به خداوند امید داشته باشیم که مسائل ما را کفایت خواهد کرد زیرا اکبر الکبائر سوءظن به خداست .
ایشان ادادمه دادند : اگر به وظایف خود عمل کنیم خداوند نیز گره گشایی خواهد کرد ولی چون حلم و صبر نداریم آینده خود را بر اساس رسیدن به امورات دنیوی می چینیم و دریغ از اینکه گذران زندگی دنیا به دست خداست و اگر عامل باشیم خدا مسائل و امورات ما را حل خواهد کرد .
حجت الاسلام و المسلمین اصغری در ادامه با بیان قسمتی دیگر از این دعا مبنی بر اینکه ” مرا به کاری مشغول کن که فردا از آن سؤال میکنی  ” به واجباتی که از آنها سؤال خواهد شد به ویژه به نماز اشاره کردند و با بیان اینکه حد سؤال در مورد نماز فقط انجام واجبات است به اهمیت توجه به عظمت پروردگار و خضوع در نماز اشاره کردند .
ایشان با بیان اینکه سوءظن و تهمت و مسائل دیگر ما را از وظایف اصلی خودمان دور خواهد کرد اظهار داشتند : باید مقداری حلم و صبر و جامعه نگری را در خود پرورش دهیم .
حجت الاسلام و المسلمین اصغری با اشاره به ماجرایی از یکی از اصحاب امام صادق (ع) و داستانهایی از زندگانی بزرگان ، رفق در برابر دیگران و صبر و حلم در برابر بدی دیگران را سرلوحه امور دانستند .
ایشان ادامه دادند : باید کارهایی که از آنها سؤال خواهد شد روی آنها حساس باشیم و ولایت یکی از اساسی ترین آن مسائل بوده و مهم ترین مسئله بعد از توحید می باشد .
ایشان خاطرنشان کردند : در حال حاضر باید در راستای ولایت فقیه و خط و مشی ایشان حرکت کنیم .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.