حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه اخلاق هفتگی در محضر آیت الله بنابی
10 آوریل 2017 - 10:25
شناسه : 2900
بازدید 601
23

جلسه اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید . آیت الله بنابی در ابتدا با اشاره به دعای خاب الوافدون علی غیرک (1) به بیان معنای عمیق این دعا پرداختند . ایشان با بیان اینکه این ماه از ماه های پرفیض الهی است حضار […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید .

آیت الله بنابی در ابتدا با اشاره به دعای خاب الوافدون علی غیرک (1) به بیان معنای عمیق این دعا پرداختند .

ایشان با بیان اینکه این ماه از ماه های پرفیض الهی است حضار را به بهره مندی هرچه بهتر از این ماه توصیه نموده و خاطرنشان کردند : این ماه بهترین زمان برای توبه و خودسازی است زیرا که غفران و بخشش الهی در این ماه بیش از پیش شامل بندگان میگردد .

مدیر حوزه بناب در انتها توصیه هایی را نسبت به طلاب بیان فرمودند .

(1) «خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَی غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلا لَکَ وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلا بِکَ وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلا مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَکَ. بَابُکَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِینَ وَ خَیْرُکَ مَبْذُولٌ لِلطَّالِبِینَ وَ فَضْلُکَ مُبَاحٌ لِلسَّائِلِینَ وَ نَیْلُکَ مُتَاحٌ لِلْآمِلِینَ وَ رِزْقُکَ مَبْسُوطٌ لِمَنْ عَصَاکَ وَ حِلْمُکَ مُعْتَرِضٌ لِمَنْ نَاوَاکَ . عَادَتُکَ الْإِحْسَانُ إِلَی الْمُسِیئِینَ وَ سَبِیلُکَ الْإِبْقَاءُ عَلَی الْمُعْتَدِینَ. اللَّهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَی الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ وَلا تَجْعَلْنِی مِنَ الْغَافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ وَ اغْفِرْ لِی یَوْمَ الدِّینِ .»

ترجمه : باختند آنها که با غیر تو بستند و ضرر کردند آنها که به غیر تو رو کردند و تباه شدند آنها که جز به درگاه تو فرود آمدند و گرفتار قحطی شدند کسانی که جز فضل تو را خواستند. در خانه ات به روی مشتاقان باز است و نیکی و خیرت به خواهندگان عطا شده و فضل و بخششت برای درخواست کنندگان رواست و رسیدن به تو برای آرزومندان مهیاست و روزی ات حتی برای کسانی که نافرمانیت کنند گسترده است و شکیباییت حتی شامل کسانی می شود که با تو دشمنی کرده اند . تو عادت داری به گناهکاران خوبی کنی و راه و رسمت زنده نگه داشتن تجاوز کنندگان از حدود است . پس خدایا مرا به خط راهیافتگان هدایت کن و سعی تلاشگران را روزیم کن و مرا از غافلانی که از تو دور شده اند قرار مده و در روز جزا گناهانم را بیامرز.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.