حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
جلسه دانش افزایی اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با حضور حجت الاسلام و المسلمین حق جو
21 فوریه 2017 - 9:23
شناسه : 2732
بازدید 597
20

جلسه دانش افزایی اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب دوشنبه شب با حضور حجت الاسلام و المسلمین حق جو برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین حق جو در ابتدای فرمایشات خویش با تمجید از حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ، نگاه ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به این مدرسه و دانش […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه دانش افزایی اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب دوشنبه شب با حضور حجت الاسلام و المسلمین حق جو برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین حق جو در ابتدای فرمایشات خویش با تمجید از حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب ، نگاه ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به این مدرسه و دانش پژوهان این مدرسه علمیه را متذکر شده و با بیان تأمل تقدیرمندانه ی بزرگانی همچون آیات عظام بوشهری ، مقتدایی و بزرگانی دیگر نسبت به این مدرسه ، این تأمل را دستاورد تلاشهای اساتید حوزه و مدیریت کم نظیر این حوزه مبارکه خواندند .

ایشان در ادامه ی فرماشات خویش با بیان اینکه فلسفه و هدف از آموزه های حوزه های علمیه که توجه بیشتری بدان شده بعد تذکیه می باشد ، افزودند : علوم اصلی که قرآن نیز بدان ها توجه ویژه ای کرده و منحصر در حوزه های علمیه است و از علوم اصلی شمرده می شوند علم عقاید ، احکام و اخلاق می باشد .

ایشان ادامه دادند برای استفاده از این علوم نیازمند مقدماتی همچون آشنایی با ادبیات و معارف ادبی زبان و قواعد مورد استفاده در استنتاج از آیات و روایات هستیم که عدم توجه به این مسائل باعث اشتباه در فهم آیات و روایات شده و ناهنجاری هایی را در جامعه به دنبال خواهد داشت .

حجت الاسلام و المسلمین حق جو در ادامه با بیان اینکه در تدریس باید نکاتی را مورد توجه قرار داد ، خاطرنشان کردند : تدریس علت تامه نیست و باید فضایی ایجاد شود که ضرورت علم روشن گردد تا شاهد ایجاد انگیزه در طلاب شده و باید طلاب نیز به استفاده از فرصت ها ترغیب گردند .

ایشان در ادامه با اشاره به شبکه های مجازی و القای انحرافات در آن و با بیان اینکه این فضا باعث از بین رفتن ارزش ها ، عادی سازی انحرافات ، اثرگذاری در سلولهای مغزی ،ایجاد توهم ، رفع تمرکز و رفع نشاط شده ، شبکه های مجازی را نمونه ای از اعتیاد خواندند و افزودند : دشمنان در صدد از کار انداختن فکرهای در حال رشد جوانان ایرانی می باشند .

حجت الاسلام و المسلمین حق جو در مورد ورود به فضای مجازی ،خاطر نشان کردند ورود به این فضا باعث تقویت این فضای لغزنده خواهد شد و لطمه هایی را از جهات مختلف در پی خواهد داشت و در ادامه ورود به این فضا را منوط به شروطی دانستند که می توان به داشتن دانش لازم برای ورود به این فضا ، ورود بصورت گروهی و داشتن سرگروه با دانش ، نیاز سنجی ، داشتن فرصت کنترل و دانش افزایی از طریق این فضا اشاره نمود .

ایشان با بیان اینکه معنویات منهای این دغدغه های اجتماعی انسان را از جایگاهش ساقط میکند و با اشاره به اینکه اساتید با طلاب ارتباط بیشتری دارند و دارای مقبولیت بیشتری در مقایسه با دیگران می باشند تذکر این مطالب را از ضروریات برشمردند .

حجت الاسلام و المسلمین حق جو در ادامه توصیه هایی را در راستای توجه به بعدهای اخلاقی ، سیاسی ، روحی و جسمی طلاب ; نسبت به اساتید متذکر شدند .

در ادامه جلسه ی پرسش پاسخ برگزار گردید .

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.