حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1366 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
رزومه حجت الاسلام و المسلمین حق جو و برنامه حضور ایشان در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب
20 فوریه 2017 - 10:04
شناسه : 2722
بازدید 698
24

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین حق جو در29 اسفند سال 1333 هجرى شمسى در شهر نیشابور در خانواده اى متدین و مذهبى دیده به جهان گشود .ایشان دوران تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان در شهرستان نیشابور و سپس در هنرستان فنى مشهد ادامه داده و سرانجام در سال 1356 هجرى شمسى براى کسب […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین حق جو در29 اسفند سال 1333 هجرى شمسى در شهر نیشابور در خانواده اى متدین و مذهبى دیده به جهان گشود .ایشان دوران تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان در شهرستان نیشابور و سپس در هنرستان فنى مشهد ادامه داده و سرانجام در سال 1356 هجرى شمسى براى کسب علوم حوزوى وارد حوزه علمیه قم شدند . از آغاز کودکى به همراه پدر خود در جلسات و هیئات مذهبى شرکت نموده و از همان اوایل کودکى به جلسات قرآن و درس اخلاق و احکام علاقه فراوانى داشتند .

هنوز به سن تکلیف نرسیده بودند که در هیئات مذهبى شهرستان نیشابور فعالیتهایى اجرایى و فنى را بعهده گرفته و جلسات هفتگى، تمرین سخنرانى، حفظ حدیث و تلاوت قرآن برگزار مى کردند.

در تابستانها تحت نظر مدیریت حوزه در قبل از انقلاب جلسات و کلاسهاى قرآن، عقائد، احکام و اخلاق را با حضور اساتیدى از قم اداره مى کردند. در سالهایى که براى ادامه تحصیل به مشهد رفته بودند با استفاده از تعطیلات پایان هفته، جلسات هفتگى با حضور نوجوانان و جوانان تشکیل مى دادند و براى آنان از درآمد شخصى خود هدایایى تهیه مى کردند .

در سال 1356هجرى شمسى تصمیم گرفتند براى ادامه تحصیل به قم سفر کنند که در ابتدا دوستان و حتى اولیاء با این امر مخالفت مى کردند ولى با پایدارى خود و توصیه برخى بزرگان وارد حوزه شدند.

در آغاز ورود به حوزه با اساتید قلم، گفتار و عمل ارتباط برقرار نموده و در همان اوان ورود به حوزه به توصیه برخى عزیزان و اساتید قلم به دست گرفته و اولین اثر خود را به نام خودسازى در مکتب قرآن و عترت (علیهم السلام) در سال 1361 با تقریظ حضرت آیت الله مظاهرى و مقدمه استاد مصطفى زمانى (ره) به زیور طبع آراستند. تاکنون حدود 50 عنوان کتاب تألیف نموده اند و چند عنوان کتاب هم تحت نظر ایشان تألیف گشته است .

ایشان چند سال در دانشگاه آزاد تهران و شهریار، کمیته انقلاب اسلامى و دفتر امام جمعه شهریار فعالیت داشتند و همچنین چندین سال مسئول پاسخ گویى به سوالات جوانان سراسر کشور در مؤسسه پیام اسلام بودند و حدود 8 سال مدیریت بنیاد فرهنگى اسلام را عهده دار شدند که روزانه پاسخگوى صدها نامه و تلفن از سراسر کشور بودند و در کنار کارهاى پژوهشى، تألیف، تدریس و تبلیغ به تحصیل نیز پرداختند .

ایشان دروس سطح را از آقایان باکوئى، اعتمادى، وجدانى، استادى، مظاهرى، پایانى، ستوده، ممدوحى، مشکینى، شب زنده دار، جوادى، مصباح، خزعلى و… کسب فیض نموده و پس از گذراندن دروس سطح حوزه به مباحث عالى حوزه همت گماشتند و از محضر اساتید خارج آیات عظام، مرعشى، گلپایگانى، سبحانى، مکارم، وحید خراسانى، شیخ جواد تبریزى، نورى همدانى، که به تقریرات دروس این اساتید می پرداختند استفاده نمودند .

همزمان با گذراندن تحصیلات خارج به تدریس نیز مشغول بودند، تا اینکه در سال 1373 به همکارى در معاونت تهذیب حوزه دعوت شدند و به عنوان مسئول مشاوران مدارس برگزیده شدند و به برنامه ریزى نظارت و اجرا پرداخته و به لحاظ ضرورت امر، لازم آمد که به تأسیس مرکز تخصصى مشاوره اقدام شود که تاکنون این مسئولیت را عهده دار مى باشند و به کمک 40 مشاور در رشته هاى مختلف اخلاقى، روحى، معنوى، پزشکى، روانپزشکى، حوزوى، اجرائى، آموزشى و خانواده  به مشاوره مشغول می باشند .

اکنون نیز علاوه بر کارهاى علمى، پژوهشى و تبلیغى به تألیف موضوعات کاربردى جوانان مشغول می باشند . ضمنا دو دوره بعنوان نماینده طلاب و فضلا نیشابورى مقیم حوزه قم برگزیده شده اند که به عنوان رئیس کمیسیون اخلاق و تهذیب این مجمع نیز گزیده شدند.

ایشان همچنین در مراکز تخصصى حوزه، مدارس علمیه قم و شهرستانها و موسسه امام خمینى (ره)، مدرسه فیضیه قم و دانشگاهها به تدریس مباحث اخلاقى و روانشناسى بصورت مداوم وپاره وقت مشغول میباشند .

PDF/برنامه حضور حجت الاسلام و المسلمین حق جو در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب-اینجا کلیک کنید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.