حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1381 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
درس اخلاق در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی
24 آوریل 2017 - 9:44
شناسه : 3032
بازدید 606
22

درس اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید . ایشان با اشاره به مباحث هفته گذشته و اهمیت ذکر خدا به حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه مَثَل خانه ای که یاد خدا درآن باشد و خانه ای که در […]

ارسال توسط :
پ
پ

درس اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید .

ایشان با اشاره به مباحث هفته گذشته و اهمیت ذکر خدا به حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه مَثَل خانه ای که یاد خدا درآن باشد و خانه ای که در آن از خدا یاد نمی شود مثل حی و میت است اشاره کردند .
ایشان افزودند : این مسأله کاملا مشخص بوده و با دقت معلوم میگردد که أظهر من الشمس می باشد چون انسان موجودی عرشی است و هرقدر به منبع نور نزدیک میشود حی بوده و هرچه دور گردد میت خواهد بود ، مانند جسم که با غذا قدرت پیدا می کندو با نبود غذا روز به روز ضعیف میگردد .
آیت الله بنابی خاطر نشان کردند : روح که از جسم لطیف تر و حساس تر است نیز به غذا نیاز دارد و انسان بدون روح همانند تکه ای سنگ می باشد و قوا گرفتن روح با یاد خداست .
ایشان ادامه دادند : تمام فلسفه خلقت عبودیت است و روحی که از آن خداست باید از خدا نیز در وجودش خبری باشد و آن با یاد خدا امکان پذیر است .
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با بیان اینکه تنها سلامت جسم کافی نیست ، افزودند : باید مواظبت کرد که روح که اصل عالم اوست اصلاح شود زیرا که رهبری حرکات از آن اوست .
آیت الله بنابی با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) نسبت به حسین بزاز شدیدترین مسئولیتی را که پروردگار از بندگان میخواهد , انصاف با مردم , مواسات با برادران و در هروقت به یاد خدا بودن عنوان کرده و یاد آور شدند : طبق بیان پیامبر اکرم (ص) ذکر الله فقط گفتن لا اله الا الله نیست بلکه به یاد خدا و خدایی او و قیامت نیز ذکرالله می باشد .

ایشان در ادامه با توجه به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) به مظلومیت ایشان اشاره کرده و وقایعی را از مظلومیت آن امام معصوم بیان کردند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.