حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×
درس اخلاق هفتگی در محضر حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی
06 فوریه 2017 - 9:33
شناسه : 2651
بازدید 586
21

درس اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب با حضور تمامی طلاب در محضر حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) به چند مورد از نصیحت های ایشان به جناب ابوذر اشاره کردند . […]

ارسال توسط :
پ
پ

درس اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب یکشنبه شب با حضور تمامی طلاب در محضر حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) به چند مورد از نصیحت های ایشان به جناب ابوذر اشاره کردند .

ایشان با بیان این مطلب که خدا را باید چنان عبادت کرد که گویا او را می بینیم ، این عبادت را عبادت واقعی برشمرده وطبق بیان پیامبر اکرم (ص) اولین عبادت را معرفت خدا معرفی کرده و به آفرینش خدا اشاره کرده و اظهار داشتند : آفرینش جهان وجود عالم از پس پرده ی عدم می باشد پس بجاست که در آفرینش باری تعالی تفکر کنیم و برای شناخت او اهتمام ورزیم .

امام جمعه شهرستان بناب در ادامه ایمان به رسول اکرم (ص) و حب اهل بیت را از دیگر نصایح ایشان به جناب ابوذر خوانده و به مقام والای اهل بیت اشاره کرده و با بیان اینکه اهل بیت کشتی نجاتند تمسک به آنان را مایه ی نجات از فرطه ی تاریکی دانستند .

ایشان طبق بیان رسول اکرم (ص) با اشاره به اینکه مردم از دو نعمت سلامتی و فراغ مغبونند ، خاطرنشان کردند : سلامتی یکی از نعمت های بزرگ خداست و باید همیشه شکرگذار این نعمت بوده و قدر این عافیت را بدانیم چونکه سلامتی همیشه با انسان یار نیست .

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی در ادامه با بیان اینکه پنج نعمت را باید قبل از پنج محرومیت قدر دانست به نعمت جوانی قبل از پیری اشاره کرده و یادآور شدند : جوانی فرصت کوتاهی است برای خودسازی ، ترقی ، پیشرفت و تعلیم و تعلم .

ایشان اظهار داشتند : امام راحل (ره) هرچه داشتند نتیجه ی تلاش و تقوای ایشان از دوران جوانی خود بوده و هرکس به جایی رسیده نتیجه ی تلاش و استفاده از فرصتهای جوانی است .

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی با با بیان فرمایش رسول اکرم مبنی بر «طهروا أفواهکم» خاطر نشان کردند: اگر مواظب دهان و زبان خود باشیم به مقامات والا خواهیم رسید .

IMG_8873

 

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.