حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1387 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 81×

آخرین اخبار

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری ره و روز معلم گرامی باد اطلاعیه شروع ثبت نام و حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) خواهران بناب در مقطع سطح دو (کارشناسی) از سیکل و دیپلم و در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی
جلسه اخلاق امام باقر وامام صادق علیهما السلام در مسجدحوزه حضرت ولی عصر عج بناب با رهنمودهای استاد معظم اخلاق حضرت حجت الاسلام حاج شیخ عبدالمجیدباقری بنابی حفظه الله برگزار گردید اطلاعیه برگزاری گفتگوی آزاد :با موضوع نقش علامه طباطبایی در سکولار زدایی از علوم با محوریت حضور علیت در نظام معجزه با ارائه :حجت الاسلام و المسلمین استاد سید صادق بنی فاطمه اطلاعیه : ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه حضرت ولی عصر عج بناب شروع شد تصاویر اردوی یک روزه طلاب و اساتید حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج بناب در منطقه گردشگری هفت چشمه روستای آهق مراغه ،اردیبهشت 1403 جلسه اخلاق مدرسه امام صادق علیه السلام در مسجد حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج بناب با رهنمودهای استاد معظم اخلاق ومدیریت محترم این حوزه حضرت حجت الاسلام حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی حفظه الله برگزار گردید

درس اخلاق در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی
24 آوریل 2017 - 9:44
شناسه : 3032
بازدید 618
22

درس اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید . ایشان با اشاره به مباحث هفته گذشته و اهمیت ذکر خدا به حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه مَثَل خانه ای که یاد خدا درآن باشد و خانه ای که در […]

ارسال توسط :
پ
پ

درس اخلاق هفتگی طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب عصر یکشنبه در محضر آیت الله عبدالمجید باقری بنابی برگزار گردید .

ایشان با اشاره به مباحث هفته گذشته و اهمیت ذکر خدا به حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه مَثَل خانه ای که یاد خدا درآن باشد و خانه ای که در آن از خدا یاد نمی شود مثل حی و میت است اشاره کردند .
ایشان افزودند : این مسأله کاملا مشخص بوده و با دقت معلوم میگردد که أظهر من الشمس می باشد چون انسان موجودی عرشی است و هرقدر به منبع نور نزدیک میشود حی بوده و هرچه دور گردد میت خواهد بود ، مانند جسم که با غذا قدرت پیدا می کندو با نبود غذا روز به روز ضعیف میگردد .
آیت الله بنابی خاطر نشان کردند : روح که از جسم لطیف تر و حساس تر است نیز به غذا نیاز دارد و انسان بدون روح همانند تکه ای سنگ می باشد و قوا گرفتن روح با یاد خداست .
ایشان ادامه دادند : تمام فلسفه خلقت عبودیت است و روحی که از آن خداست باید از خدا نیز در وجودش خبری باشد و آن با یاد خدا امکان پذیر است .
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب با بیان اینکه تنها سلامت جسم کافی نیست ، افزودند : باید مواظبت کرد که روح که اصل عالم اوست اصلاح شود زیرا که رهبری حرکات از آن اوست .
آیت الله بنابی با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) نسبت به حسین بزاز شدیدترین مسئولیتی را که پروردگار از بندگان میخواهد , انصاف با مردم , مواسات با برادران و در هروقت به یاد خدا بودن عنوان کرده و یاد آور شدند : طبق بیان پیامبر اکرم (ص) ذکر الله فقط گفتن لا اله الا الله نیست بلکه به یاد خدا و خدایی او و قیامت نیز ذکرالله می باشد .

ایشان در ادامه با توجه به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) به مظلومیت ایشان اشاره کرده و وقایعی را از مظلومیت آن امام معصوم بیان کردند .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.